يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 58407
منبع : خبرگزاری فارس
مديركل انتقال خون استان قم خبر داد

ثبت‌نام 560 نفر در طرح سپاس

قم نيوز : مديركل انتقال خون استان قم از ثبت‌نام 560 نفر در طرح سپاس در 9 ماهه نخست امسال خبر داد.
ثبت‌نام 560 نفر در طرح سپاس
به گزارش قم نیوز مرتضی نوریان در قم، با اشاره به اجرای طرح سپاس به عنوان طرحی از فناوری‌های نوین اظهار کرد:  560 نفر در 9 ماهه نخست امسال در این طرح ثبت‌نام کردند که نسبت به آمار سال گذشته کاهش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح نمونه‌ای از خون اهداکنندگان دریافت و برای آزمایشات ژنتیکی و تعیین گروه‌های خاص خون به مرکز بانک خون تهران ارسال می‌شود و آزمایشات لازم روی آن صورت می‌گیرد و به عنوان بانک اطلاعاتی ذخیره می‌شود.
مدیرکل انتقال خون استان قم با اشاره به اهمیت طرح سپاس و مشارکت مردم در این طرح گفت: در صورت نیاز بیماران به پیوند مغز استخوان از این بانک استفاده و گروه خونی و ژن نزدیک وی برای پیوند مغز استخوان معرفی می‌شود.
نوریان با اشاره به نحوه مشارکت افراد در طرح سپاس عنوان کرد: فردی که قصد دارد این کار را انجام دهد پنج روز بستری می‌شود. آمپول‌های زیر جلدی به فرد تزریق می‌شود تا مغز استخوان وی فعال شود و سلول‌های بنیادی در خون محیطی وارد شود و بتوان از آن استفاده کرد بنابراین عارضه خاصی برای فرد ندارد و تنها باید زمان برای این امر صرف کند.
مدیرکل انتقال خون استان قم یادآور شد: این شعار وجود دارد که نیاز به خون همیشگی و مداوم است و افراد در طول سال می‌توانند نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcd5o0k.yt0jz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما