دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 58480
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم:

لزوم انتقال مفاهيم با زبان هنر به راكبان موتورسيكلت‌ و رانندگان خودرو

قم نيوز : مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قم گفت: برخی از مفاهیم و مسائلی که باید یک نفر به عنوان راکب موتور و خودرو بداند با زبان هنر و جشنواره نمایشی منتقل مي‌شود تا اثرگذاري داشته باشد.
لزوم انتقال مفاهيم با زبان هنر به راكبان موتورسيكلت‌ و رانندگان خودرو
لزوم انتقال مفاهيم با زبان هنر به راكبان موتورسيكلت‌ و رانندگان خودرو
به گزارش قم نیوز مجید رفیعی در دیدار مجریان جشنواره نمایشی "شهر خوب شهروند خوب" با آیت‌الله علوی گرگانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره به‌صورت مشترک با پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم درباره موضوعات ترافیکی قم در حال اجراست.
وی افزود: یکی از موضوعات مهم شهر قم، تصادفات و آمار مجروحین تصادفات شهری است، موتورسیکلت‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل این معضلات بوده که بعضاً قوانین راهنمایی و رانندگی و حقوق عابران را رعایت نمی‌کنند.
رفیعی با بیان اینکه شهر قم در حوزه‌های مختلف زبان زد بوده ولی متأسفانه در مسئله ترافیک به شکل منفی زبانزد شده است، گفت: موتورسیکلت‌ها امنیت شهر و شهروندان را زیر سؤال برده‌اند، ازاین‌جهت با کمک عوامل راهنمایی و رانندگی، با زبان هنر و در قالب جشنواره نمایشی برنامه‌هایی را اجرا می‌کنیم تا فرهنگ‌سازی در این زمینه انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: جشنواره نمایشی "شهر خوب شهروند خوب" از 5 دی‌ شروع‌شده و تا 5 بهمن ادامه دارد، شعاری که برای این جشنواره در نظر گرفته‌ایم، "از خودمان شروع کنیم" است که برگرفته از آموزه‌های اسلامی است.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم ادامه داد: برای فرهنگ‌سازی هر کس باید از خودش شروع کند تا فرهنگ شهروندی به‌خوبی نهادینه شود.
رفیعی گفت: این نمایش‌ها در قالب نمایش‌های کوتاه خیابانی است که استقبال خوبی هم از این طرح‌شده است، اگرچه درصد کمی بداخلاقی کرده و به‌جای خسته نباشید گفتن، طور دیگری پاسخ فعالان و زحمت‌کشان را می‌دهند.
وی با بیان اینکه تعداد زیادی از هنرجویان جوان شهر مقدس قم در این طرح حضور دارند، افزود: یک موتورسوار زمانی که مقررات را رعایت نکند، ممکن بوده خود و چندین خانواده را با آسیب روحی و فیزیکی درگیر کند و از طرف دیگر، بودجه‌های کلانی هم صرف این تصادفات و اتفاقات می‌شود.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با تأکید بر اینکه بحث فرهنگ‎سازی، جز با استمرار به نتیجه نخواهد رسید، تأکید کرد: این کار باید یک یا دو سال استمرار داشته باشد تا به‌خوبی فرهنگ شهروندی و عبور و مرور نهادینه شود.
رفیعی به آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: آلودگی هوا از دیگر معضلات شهری است که در این راستا، دوچرخه‌سوارانی در جشنواره نمایشی "شهر خوب شهروند خوب" با لباس‌های مشخص در سطح شهر حضور پیدا می‌کنند و بروشورهایی را در این زمینه در میان شهروندان توزیع می‌کنند.
وی تصریح کرد: اهمیت استفاده از کلاه‌ایمنی در پیام‌های تبلیغی ما نقش پررنگی دارد؛ چرا که با یک پیشگیری ساده می‌توان جلوی بسیاری از مشکلات گرفته شود، شهروندان هم در کنار این تلاش‌ها باید بیشتر رعایت کنند و یاری‌گر ما باشند تا به موفقیت نزدیک‌تر شویم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdce7e8n.jh8vvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما