سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : 58513
منبع : خبرگزاری فارس
عضو شورای شهر قم:

انتشار اوراق مشارکت سهل‌الوصول ترین منبع تامین هزینه‌های مترو است

قم نيوز : عضو شورای شهر قم گفت: انتشار اوراق مشارکت سهل‌الوصول ترین منبع تامین هزینه‌های مترو است.
انتشار اوراق مشارکت سهل‌الوصول ترین منبع تامین هزینه‌های مترو است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سیدمحمد آتش‌زر در بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که دوشنبه شب به ریاست عبدالله جلالی با حضور اعضا و سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به لایحه دو فوریتی اخذ مجوز انتشار اوراق مشارکت برای قطار شهری گفت: سهل‌الوصول ترین منبع تامین هزینه های مترو اوراق مشارکت است و دولت توان حمایت ندارد و به همین خاطر باید هزینه‌ها به صورتی تامین شود.
وی تصریح کرد: اینکه باید رای گیری شود و اعضا باید حمایت کنند شکی نیست اما در نحوه بازپرداخت سود اوراق باید برنامه‌ریزی شود چراکه منبع مالی مناسبی باید پیش‌بینی شده باشد که در آینده شهرداری و شهر به مشکل بر نخورد.
عضو شورای شهر قم تصریح کرد: اگر این اوراق هم منتشر شود قطعا امکان اجرای این پروژه و ادامه آن نخواهد بود.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به لایحه تعیین تکلیف حساب‌های سازمان توسعه و عمران گفت: اینکه شهرداری پیگیری تعیین تکلیف مسائلی است که سال‌ها باقی مانده بود بسیار مطلوب است اما باید در نظر داشت که شورا سال های گذشته تفریغ و بودجه را تصویب کرده و به همین خاطر باید حسابرسی‌ها نیز تعیین تکلیف شود که نهادهای مرتبط معترض نباشند که چرا این کار صورت نگرفته است، اگرچه این مسائل به سال‌های قبل برمی‌گردد باید تعیین تکلیف شود.
وی به لایحه تامین عوارض حمل و نقل ریلی اشاره کرد و افزود: این لایحه سومین سالی است که به شورا می‌آید و شورا موافق آن نیست چرا که شرایط رکود در کشور برقرار است و نباید به مردم فشار آوریم.
آتش زر اذعان کرد: حمل و نقل ریلی برای همه مردم است و هرکسی به نحوی از آن استفاده می‌کنند و همه باید برای اداره حمل و نقل ریلی مشارکت داشته باشند؛ این پول بیشتر برای اداره امور جاری سازمان قطار شهری است تا بتوانیم در زمان بهره‌برداری منابع مناسبی را در اختیار داشته باشیم.
وی همچنین با اشاره به جانمایی ایستگاه‌های مترو خاطرنشان کرد: مترو برای اتصال به پردیسان پیش‌بینی شده بود اما امروز ایستگاه‌هایی نیز برای پردیسان پیش‌بینی شده که بسیار مطلوب است.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcbfsbs.rhbw8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما