سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 58532
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

پیام شهردار قم به مناسبت یوم الله 19 دی

قم نيوز : شهردار قم در پیامی فرارسیدن سالروز قیام مردم قم در 19 دی را گرامی داشت.
پیام شهردار قم به مناسبت یوم الله 19 دی
پیام شهردار قم به مناسبت یوم الله 19 دی
به گزارش قم نیوز دکتر سقائیان نژاد در پیامی فرارسیدن سالروز قیام مردم قم در 19 دی را گرامی داشت.
متن پیام شهردار قم به این شرح است:
قیام مردم قم در 19 دی‌ماه 1356 زنگ انقلاب را در کشور به صدا درآورد. مردم فهیم، هشیار و آگاه قم مقدس که در طول تاریخ همواره بصیرت و آگاهی خود را نشان داده‌اند، در 19 دی‌ماه با حضور پرشور در صحنه ضمن محکومیت توهین به امام خمینی(ره) آغازگر قیام عمومی علیه دستگاه حاکم و استبداد شاه و درباریان و ایادی استکبار بودند.
19 دی صفحه جدیدی را در تاریخ سراسر شور و حماسه ایران رقم زد و باب پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در 22 بهمن 57 را فراهم نمود تا مردم طعم شیرین آزادی، اسلام راستین، حق‌خواهی و ظلم‌ستیزی را چشیده و خود زمام امور میهن اسلامی را به دست بگیرند.
امام خمینی(ره) به همین خاطر قم را شهر خون، قیام و شهادت عنوان می‌کنند و به همین منظور است که این خطه مقدس خاستگاه انقلاب سراسر شور و شکوه اسلامی و مبدا حرکتی علیه ظلم و ستم نه تنها در ایران بلکه در سراسر ملت‌های آزادی‌خواه دنیا است.
بصیرت، آگاهی و شورآفرینی و ظلم ستیزی این ملت همچنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشته و مردم شهر مقدس قم در برهه‌های مختلف تاریخ انقلاب نیز نقشی شگرف در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان داشته‌اند.
9 دی‌ماه 1388 یکی از صحنه‌های دفاع پرشور ملت از آرمان‌های انقلاب اسلامی بود که مردم قم در این صحنه نیز با حضور خود دیواره‌های متزلزل توطئه و تهدید علیه ملت غیور ایران را شکستند و بر اقتدار و غیرت و بصیرت خود مهر تایید زدند.
اینجانب ضمن گرامیداشت سالروز قیام مردم غیور، ولایی و بصیر قم مقدس در واکنش به هتاکی مزدوران شاهنشاهی به امام خمینی(ره) در 19 دی‌ماه 56، اعلام می‌دارم که خادمین کریمه اهل بیت(س) در مجموعه مدیریت شهری قم همراه با دیگر مردم بصیر این خطه مقدس بار دیگر در سالروز این قیام مردمی، با آرمان‌های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) تجدید بیعت خواهند کرد.
                                                                   دکترسید مرتضی سقائیان‌نژاد
                                                                               شهردار قم
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccipqp.2bq418laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما