چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۰۱
کد مطلب : 58558
منبع : خبرگزاری فارس
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه:

اخلاق و تهذیب در حوزه علمیه به جایگاه اصلی خود باز می‌گردد

قم نيوز : معاون تهذیب حوزه‌های علمیه گفت: در نگاه جدید به دنبال این هستیم که تربیت و اخلاق را به صورت جامع در حوزه‌های علمیه اجرا و به جایگاه اصلی و واقعی آن برگردانیم.
اخلاق و تهذیب در حوزه علمیه به جایگاه اصلی خود باز می‌گردد
اخلاق و تهذیب در حوزه علمیه به جایگاه اصلی خود باز می‌گردد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون تهذیب حوزه علمیه قم با بیان اینکه تهذیب و اخلاق نقش مهمی در حوزه‌های علمیه دارد گفت: آموزش، ابزار و  همچنین تربیت، هدف در حوزه است، ‌بنابراین لازم است برای این هدف مهم تلاش بیشتری صورت گیرد.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با بیان اینکه برای تأثیر گذاری بهتر در حوزه‌های علمیه لازم است از ابتدا مبانی علمی، رفتاری، اخلاقی و تهذیبی را در خود تجلی دهیم گفت: اگر بتوانیم معنویت و اخلاق را ابتدا در خود  تجلی داده و بعد در جامعه شروع کنیم، قطعاً آثار آن دو چندان خواهد بود.

وی عنوان کرد: با تغییر مدیریت در حوزه‌های علمیه، شاهد تغییر و تحولاتی در حوزه علمیه هستیم و امیدواریم این تحولات مطرح شده در زمین باقی نماند و در عمل هم شاهد تأثیر گذاری طرح‌های جدید در حوزه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی افزود: در تحول جدید حوزه های علمیه، قطعاً تریبت نقش مهم‌تر و جامع تری در بین حوزیان در سطوح مختلف خواهد داشت و در نگاه جدید به دنبال این هستیم که تربیت و اخلاق را به صورت جامع در حوزه‌های علمیه اجرا و به جایگاه اصلی و واقعی آن برگردانیم.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با بیان اینکه اگر معتقدیم که تهذیب در حوزه اصل و سایر موارد فرع است، پس در عمل هم باید نگاه  جدتری به بحث  تربیت و اخلاق شود، اظهار داشت: در تلاش هستیم این نگاه جدید به موضوع  تربیت و اخلاق در حوزه  برگردد.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcaamnm.49nam15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما