چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 58596
منبع : خبرگزاری فارس
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه:

بزرگان حوزه بر گسترش سفیران هدایت تاکید دارند

سفیران هدایت به ۸۵ درصد اهداف خود دست پیدا کرده است
قم نيوز : معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با بیان این که بزرگان حوزه بر گسترش و توسعه سفیران هدایت تاکید دارند گفت: تاکنون سفیران هدایت به ۸۵ درصد اهداف خود در برنامه ریزی پنج ساله، دست پیدا کرده است.
بزرگان حوزه بر گسترش سفیران هدایت تاکید دارند / سفیران هدایت به ۸۵ درصد اهداف خود دست پیدا کرده است
بزرگان حوزه بر گسترش سفیران هدایت تاکید دارند / سفیران هدایت به ۸۵ درصد اهداف خود دست پیدا کرده است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی در نخستین اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش مدارس علمیه سفیران هدایت که در مجتمع نرجس خاتون جمکران برگزار شد گفت: سفیران هدایت با مصوبه شورای عالی حوزه ایجاد شد و دارای اهدافی چون هدفمند شدن برنامه، تربیت مبلغ، علم محوری، آشنایی با قرآن، کاربردی بودن آموزش‌ها در مسائلی مانند تاریخ و احکام است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تاکنون سفیران هدایت به 85 درصد اهداف در برنامه ریزی 5 ساله رسیده خود است، افزود: سفیران دارای گروهای مختلف علمی از جمله شورای علمی و اتاق فکر است.

وی افزود: سفیران هدایت برای رسیدن به موفقیت‌های خود، دارای خصوصیاتی است، از جمله فعالیت و ویژگی‌های سفیران، پژوهش محوری است. فرزند مرحوم آیت الله بهجت گفت که راه اندازی سفیران یکی از آرزوهای والدم بود که محقق شد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با بیان این که در حوزه علمیه در مدیریت جدید،‌ تغییر و تحول ایجاد شده است، عنوان کرد: از دیگر فعالیت‌ها و خصوصیات سفیران هدایت، تفکیک آموزش‌های نظری و علمی، ورود تدریجی به تبلیغ و توجه جدی به سنت مباحثه است. در این مدرسه مباحثه رها شده نیست و بر آن به صورت دقیق نظارت می‌شود.

وی افزود: بعضی از بزرگان معتقدند، سفیران هدایت باید گسترش پیدا کند؛ چون این مدرسه جوابگوی نیازهای روز است. این مدرسه علمیه توانسته در مناطق مختلف کشور پاسخگوی نیاز جامعه باشد و این موفقیت بزرگ برای سفیران هدایت است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی به نقد پژوهش‌های موجود اشاره کرد و گفت: متأسفانه بعضی از طلبه‌ها به جای رفتن به تبلیغ، وارد بعضی پژوهشگاه می‌شوند و زیاد اثرگذار نیستند؛ اما اگرهمین افراد به تبلیغ بروند، قطعاً اثر گذاری آن‌ها دو چندان است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه عنوان کرد: از دیگر خصوصیات سفیران هدایت، تربیت استاد، مدیر، اجرای طرح تربیتی، نظام مند کردن معمم شدن است. این طرح‌ها در سفیران هدایت جوابگو بوده و لازم است برای  تقویت و رشد آن گام برداشت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccepqp.2bq4o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما