چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 58597
منبع : خبرگزاری فارس
معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی:

محوریت توسعه اقتصادی استان قم با بحث گردشگری و انرژی پاک است

افزایش 300 درصدی تسهیلات صندوق توسعه ملی در سال 97
قم نيوز : معاون سرمایه ‌گذاری و برنامه ‌ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری گفت: تسهیلات صندوق توسعه مالی در سال 97 نسبت به سال 96، 300 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.
محوریت توسعه اقتصادی استان قم با بحث گردشگری و انرژی پاک است/افزایش 300 درصدی تسهیلات صندوق توسعه ملی در سال 97
محوریت توسعه اقتصادی استان قم با بحث گردشگری و انرژی پاک است/افزایش 300 درصدی تسهیلات صندوق توسعه ملی در سال 97
به گزارش قم نیوز سعید اوحدی ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به وضعیت اقتصادی استان قم اظهار کرد: نرخ بیکاری در این استان طی چند سال اخیر از 14 درصد به 10 درصد رسید، این آمار برای استان قم امیدوار کننده است.

وی ادامه داد: در بخش گردشگری با سرمایه گذاری بین 50 تا 100 میلیون تومان یک شغل به وجود خواهد آمد، با توسعه این بخش می‌توانیم آمار بیکاری را در استان قم کاهش بدهیم.

معاون سرمایه ‌گذاری و برنامه ‌ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری افزود: باید اتفاقات خوب و موفقیت‌های دستگاه‌های اجرایی به اطلاع مردم برسد تا آن‌ها امیدوار شوند، یک از دلایل حوادث اخیر در کشور عدم اطلاع رسانی مناسب اقدامات دستگاه‌های اجرایی به مردم است.

اوحدی با اشاره به پیروزی ایران در برابر داعش اظهار کرد: در سال 2014 میلادی احتمال اشغال شهر بغداد به دست داعش وجود داشت، اما سردار قاسم سلیمانی با حضور میدانی در این کشور توانست که مانع از اشغال شهر بغداد شود.

وی ادامه داد: چند سال پیش با حجم حضور گسترده کشورهای عربی و غربی در سوریه، کمتر کسی تصور می‌کرد که حکومت سوریه باقی بماند، اما با حضور جمهوری اسلامی در سوریه، شرایط عوض شد و موضع کشورهای مختلف نسبت به نقش ایران در سوریه تغییر کرد.

معاون سرمایه ‌گذاری و برنامه ‌ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری افزود: امروز شرایط در منطقه عوض شده است و ایران در راهبردهای سیاسی و امنیتی در منطقه، حرف اول را می‌زند، آتش فتنه سوریه امکان داشت که به شهرهای ایران هم برسد، اما این آتش جمع شد، عربستان 800 میلیارد دلار از ذخایر مالی را طی چند سال اخیر به دلیل جنگ یمن و حمایت از جریان تروریسم از دست داد.

اوحدی با اشاره به فتنه انگیزی دشمن در منطقه اظهار کرد: همزمان با اعلام پیروزی بر داعش، فتنه استقلال اقلیم کردستان به وجود آمد که با برخوردهای هوشمندانه دولت‌های ایران و عراق، این فتنه خنثی شد.

وی ادامه داد: رویکرد خوبی برای حل مشکل در استان قم پیش بینی شده و اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی، تنها راهبرد برای حل مشکلات اقتصادی است.

معاون سرمایه ‌گذاری و برنامه ‌ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری افزود: پیروزی‌های کشورمان موجب شده است که موضع قطر در مقابل عربستان عوض شود، هیمنه آل سعود در منطقه شکست خورده است.

اوحدی با اشاره به فرصت گسترش ارتباطات اقتصادی با عمان اظهار کرد: این کشور به گسترش ارتباطات اقتصادی خود با ایران علاقه دارد و عمان به دنبال جذب نیروی کار از ایران است، باید از فرصت پیش آمده برای افزایش صادرات به عمان استفاده کرد.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی در زمینه توسعه گردشگری در کشورمان صورت گرفته، محوریت توسعه اقتصادی استان قم با بحث گردشگری و انرژی پاک است.

معاون سرمایه ‌گذاری و برنامه ‌ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری افزود: صندوق توسعه ملی، هزار میلیارد تومان تسهیلات در سال 97 به بخش گردشگری می‌دهد، نرخ سود تسهیلات این صندوق در مناطق برخوردار 14 درصد و در مناطق محروم 10 درصد است، تسهیلات صندوق توسعه مالی در سال 97 نسبت به سال 96، 300 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

اوحدی با اشاره به امکان ثبت نام بخش گردشگری در سامانه بهین یاب خاطرنشان کرد: اکنون زمینه پرداخت تسهیلات به بخش‌ گردشگری در سامانه بهین یاب فراهم شده است، هتل‌ها برای نوسازی و نیز سرمایه در گردش خود می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd5k0k.yt0jn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما