يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 58771
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره):

ایجاد ثبات در جامعه از مهم‌ترین اهداف ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

قم نيوز : عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: ایجاد ثبات و تعادل در جامعه ایرانی و انقلاب اسلامی برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی و مقابله به توطئه‌های دشمنان از مهم‌ترین اهداف ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.
ایجاد ثبات در جامعه از مهم‌ترین اهداف ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است
ایجاد ثبات در جامعه از مهم‌ترین اهداف ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است
به گزارش قم نیوز حجت‎الاسلام عبدالرسول یعقوبی در کرسی ترویجی «اقتصاد مقاومتی در اندیشه و سیره علمای شیعه در تاریخ معاصر ایران» که به همت گروه اقتصاد اسلامی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: علمای شیعه در 100 سال اخیر به سمت اقتصاد داخلی گرایش داشته‌اند و بیانات خاصی در خصوص ارتباط با اقتصاد جهانی نداشته‎اند.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی از بیان رهبری درون نگر است و بر لزوم تعامل با اقتصاد جهانی نیز تاکید دارد، ولی سعی می‌کند که از تکانه‌هایی که در این بین ایجاد می‌شود، لرزان نشود.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) بیان کرد: مقام معظم رهبری در دوران پس از انقلاب مشاهده کردند که اقتصاد کشور در مقابل تحریم‌های غرب به لرزه و پس لرزه دچار می‌شود و این افت و خیزها اجازه یک ثبات اقتصادی را به کشور نمی‌دهد و از دیگر سوی موجب می‌شود که انقلاب اسلامی از دسترسی به اهداف خود بازبماند.

وی گفت: ایجاد ثبات و تعادل در جامعه ایرانی و انقلاب اسلامی برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی و مقابله به توطئه‌های دشمنان از مهم‌ترین اهداف ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

حجت‎الاسلام یعقوبی اظهارکرد: مبانی فقهی و قرآنی اقتصاد مقاومتی باید به شکل مشخص و مدون بیان شود؛ زمانی که می‌خواهیم این مبانی را در حوزه اقتصاد مقاومتی مطرح کنیم باید شرایط اجتماعی و اقتصادی و سیاسی جامعه را نیز بیان کنیم که اگر علما اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند در چه شرایطی بیان کردند.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) بیان کرد: محققان باید در مباحث اقتصاد مقاومتی و بیان سیره علما در این باب به شرایط اجتماعی و سیاسی به شکل دقیق و شفاف اشاره کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchzqnm.23n6qdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما