يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 59078
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله حسینی بوشهری:

فضای فکری و رفتاری مردم را عوض کرده‌اند

دشمن بساط خود را برای بدعت گذاری و انحراف پهن کرده است
قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: متأسفانه امروز برخی از برنامه‌ها به گونه ای است که فضای فکری و رفتاری مردم را عوض کردند، در گذشته به نماز عشاء «نماز خفتن» می‌گفتند، افراد پس از نماز عشاء می‌خوابیدند و صبح زود برای اعمال عبادی و مستحبی برمی‌خاستند، اما امروز به صورت شبانه روز، وقت مردم را با فیلم، سریال، فضای مجازی و غیره پر کردند.
فضای فکری و رفتاری مردم را عوض کرده‌اند/دشمن بساط خود را برای بدعت گذاری و انحراف پهن کرده است
فضای فکری و رفتاری مردم را عوض کرده‌اند/دشمن بساط خود را برای بدعت گذاری و انحراف پهن کرده است
به گزارش قم نیوز آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در جلسه درس اخلاق که با حضور طلاب مدارس علمیه و مراکز تخصصی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در تالار بیداری اسلامی این مرکز حوزوی برگزار شد، با بیان اینکه بانوان طلبه در معنویت سازی جامعه نقش کلیدی می‌توانند داشته باشند، تأکید کرد: تک تک انسان‌ها تشکیل‌دهنده جامعه هستند و حضور خوبان در کنار یکدیگر می‌توانند در جامعه تأثیرگذار باشد؛ بنابراین شما باید در معنویت بخشیدن به جامعه پیش قدم باشید.

وی یادآور شد: افرادی که از فراهم بودن شرایط تحصیل علوم دینی استفاده نمی‌کنند، در روز قیامت باید پاسخگو باشند؛ فردای قیامت از عمر انسان، جوانی و نشاط انسان، مال و دارایی انسان و محبت ما نسبت به اهل بیت(علیهم‌السلام) سؤال می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: فردای قیامت شاید سؤال کنند که چرا از فرصت طلایی اعلام ثبت نام جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) استفاده نکردید؟ چرا در مراکز علمی حوزوی حضور نیافتید و چرا با احکام دین بیگانه بودید؟

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: در این دنیا، انسان باید عالم یا متعلم یا مستمع و یا محب اهل بیت(علیهم‌السلام) باشد، اگر انسان در این چهار جرگه قرار نگیرد، هلاک حتمی است.

وی اظهار داشت: بسیاری انسان‌ها وارد حوزه شدند و دست خالی رفتند، بسیاری هم چون علامه طباطبایی‌ها و مطهری‌ها و مراجع و علمای بزرگ ما به مدارج والا راه یافتند.

امام جمعه قم یادآور شد: متأسفانه امروز برخی از برنامه‌ها به گونه ای است که فضای فکری و رفتاری مردم را عوض کردند، در گذشته به نماز عشاء «نماز خفتن» می‌گفتند، افراد پس از نماز عشاء می‌خوابیدند و صبح زود برای اعمال عبادی و مستحبی برمی‌خاستند، اما امروز به صورت شبانه روز، وقت مردم را با فیلم، سریال، فضای مجازی و غیره پر کردند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcivuaw.t1a3y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما