يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 59086
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قم مطرح کرد

میانگین کارکرد چاه‌های آب کشاورزی استان قم در فصل پاییز

قم نيوز : مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قم گفت: میانگین کارکرد چاه‌های آب کشاورزی استان قم در سه ماهه فصل پاییز امسال حدود هزار و 300 ساعت بوده است.
میانگین کارکرد چاه‌های آب کشاورزی استان قم در فصل پاییز
میانگین کارکرد چاه‌های آب کشاورزی استان قم در فصل پاییز
به گزارش قم نیوز احمد حاج حسینی مسگر ظهر امروز در جلسه کارگروه حفاظت از منابع آب استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به وضعیت محدوده مطالعاتی شریف آباد اظهار کرد: امکان برداشت 63 میلیون متر مکعب آب کشاورزی از  این محدوده وجود دارد، برای بازگرداندن وضعیت دشت شریف آباد به وضعیت سابق به دنبال کاهش برداشت آب از این منطقه هستیم.

وی ادامه داد: با اجرای برنامه 30 ساله به دنبال برگرداندن وضعیت دشت شریف آباد به وضعیت این دشت در گذشته هستیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قم افزود: از مشکلات اجرای طرح احیا و تعادل بخشی در دشت شریف آباد قطع یا کاهش جریانات سطحی و آورد رودخانه‌های قمرود و ساوه و حق آبه قانونی به استان است، همچنین در این دشت شاهد عدم تناسب اراضی تحت شرب چاه‌ها با حجم پروانه‌ها هستیم.

حاج حسینی مسگر با اشاره به وضعیت دشت شریف آباد اظهار کرد: در این دشت شاهد فقدان الگوی کشتت متناسب با ظرفیت طبیعی آب منطقه هستیم و در این منطقه یونجه کاشت می‌شود.

وی ادامه داد: از هشت میلیون متر مکعب پساب در شهر قم، 60 درصد برای فضای سبز و بقیه برای صنعت است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قم افزود: کانال غیرمجازی برای انحراف مسیل منتهی به رودخانه شور در مرز بین استان قم و تهران حفر شد، این مساله چندین بار تکرار شده است و به دنبال جلوگیری از تکرار آن هستیم تا وضعیت تالاب‌های قم بدتر نشود.

حاج حسینی مسگر با اشاره به عملکرد چاه‌های آب کشاورزی استان قم اظهار کرد: به دنبال کاهش کارکرد چاه‌ها تا سقف پروانه هستیم، اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت و از 525 چاه مجهز به کنتور هوشمند، حدود 206 چاه بین هزار و 500 تا دو هزار ساعت مصرف برق در فصل پاییز امسال داشتند.

وی ادامه داد: میانگین کارکرد چاه‌های آب کشاورزی استان قم در فصل پاییز امسال حدود هزار و 300 ساعت بوده است، کنتورهای هوشمند در سال گذشته بر روی اکثر چاه‌های کشاورزی استان نصب شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قم افزود: شاهد بودیم که برخی از افراد به بهانه حفر چاه برای دامداری در استان از آب چاه برای کشاورزی به صورت غیرمجاز استفاده کردند و دستگاه‌های اجرایی باید در این خصوص به وظیفه خود عمل کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال ارائه خدمات به مردم به صورت غیرحضوری هستیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch-vnm.23nw6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما