شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : 5909
در هفته سلامت انجام می‌شود؛

ویزیت رایگان در مناطق محروم قم

قم نيوز : قم نیوز: رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان قم از انجام ویزیت رایگان در مناطق محروم استان توسط اعضای این سازمان همزمان با هفته سلامت خبر داد.
ویزیت رایگان در مناطق محروم قم
به گزارش قم نیوز، دکتر محسن دیانی با اشاره به برنامه های سازمان بسیج جامعه پزشکی استان قم در هفته سلامت یادآور شد: حدود ۲ هزار پزشک و پیراپزشک عضو این سازمان هستند که با همکاری آنان برنامه های مختلفی در هفته سلامت در سطح استان اجرا می شود.

وی یادآور شد: در این راستا همزمان با اولین روز از هفته سلامت غرفه ای از سوی این سازمان در بوستان نجمه قم راه اندازی شد که در این غرفه ۱۵۰ نفر از سالمندان به صورت رایگان ویزیت شدند.

وی ادامه داد: همچنین در این هفته طرح ویزیت رایگان در مناطق محروم و حاشیه شهر قم از جمله شیخ آباد، شهرقائم، نیروگاه، شهرک فاطمیه و ... اجرا می شود.

ارائه ویزیت رایگان در دو بخش عمومی و تخصصی
رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان قم با بیان این که این طرح در دو بخش ویزیت عمومی و تخصصی ارائه می شود، یادآور شد: ویزیت های عمومی شامل کنترل قند و فشار خون، وزن و قد در پایگاه های مقاومت بسیج و ویزیت های تخصصی در پایگاه های بهداشت این مناطق ارائه می شود.

دیانی تصریح کرد: ویزیت های عمومی جنبه پایش و غربال گری و ویزیت های تخصصی جنبه درمانی و ارائه خدمات پاراکلینیکی دارند.

وی برگزاری کلاس های آموزشی با موضوع اصول تغذیه و بهداشت خانواده و ارائه مشاوره تغذیه و روان شناسی در دو بخش زنان و مردان را از دیگر برنامه های سازمان بسیج جامعه پزشکی استان در مناطق محروم و حاشیه ای شهر قم برشمرد و گفت: همچنین در طول این هفته با هماهنگی کانون بسیج مرکز بهداشت استان طرح ویزیت رایگان در روستاهای قم نیز اجرا می شود.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان قم افزود: بر اساس درخواست و نیازسنجی مرکز بهداشت استان در روستاها، ما پزشک، ماما و متخصصان عضو سازمان را به منظور ارائه ویزیت رایگان به این مناطق اعزام می کنیم.

وی یادآور شد: همچنین سازمان در طرح ویزیت رایگان در روستاهای استان با تیم های جهادی بسیج دانشجویی همکاری دارد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdce.78nbjh8oo9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما