دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 59091
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خبر داد

پرداخت 4 میلیارد تومان تسهیلات طرح مشاغل خانگی در استان قم

قم نيوز : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: در استان حدود چهار میلیارد تومان تسهیلات طرح مشاغل خانگی تا پایان دی ماه توسط بانک‌های تجارت و رفاه کارگران به متقاضیان پرداخت شد.
پرداخت 4 میلیارد تومان تسهیلات طرح مشاغل خانگی در استان قم
پرداخت 4 میلیارد تومان تسهیلات طرح مشاغل خانگی در استان قم
به گزارش قم نیوز مصطفی کاویانی شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به وضعیت اجرای طرح کارورزی در استان قم اظهار کرد: سهمیه اجرای این طرح در کشور 150 هزار نفر و در استان قم هزار و 175 نفر هزار نفر بود، دو هزار و 765 نفر برای شرکت در طرح کارورزی در استان قم ثبت نام کردند که 416 نفر واجد شرایط بودند.

وی ادامه داد: 138 واحد به عنوان پذیرنده در استان قم در طرح کارورزی ثبت نام کردند، 49 مجوز در استان برای واحدهای پذیرنده در طرح کارورزی صادر و 179 فقره قرارداد برای این طرح در استان قم منعقد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: 62 واحد در استان برای شرکت طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی ثبت نام کردند و 395 مهارت آموز به این واحدها معرفی شدند، سهمیه استان قم در این طرح 650 نفر بود.

کاویانی با اشاره به رسته‌های منتخب اشتغال زایی در استان قم اظهار کرد: گردشگری، صنایع دستی، کفش، مبلمان، فرش دستباف، محصولات گلخانه ای، دامپروری و فناوری اطلاعات جزو این رسته‌ها است.

وی ادامه داد: در استان قم حدود چهار میلیارد تومان تسهیلات طرح مشاغل خانگی تا پایان دی ماه توسط بانک‌های تجارت و رفاه کارگران به متقاضیان پرداخت شد، امسال تاکنون هفت میلیارد و 700 میلیون تومان پرداخت تسهیلات این طرح به استان تخصیص پیدا کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: در استان متقاضیان برای دریافت تسهیلات مشاغل توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بانک‌ها معرفی شدند.

کاویانی با اشاره به وضعیت ارائه تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه در استان قم اظهار کرد: در قالب این تبصره هفت پروژه برای دریافت تسهیلات به میزان 64 میلیارد تومان به بانک‌های استان قم معرفی شدند و در صورت تکمیل این پروژه‌ها 735 نفر شاغل خواهند شد.

وی ادامه داد: از جمله پروژه‌های مصوب شده برای پرداخت تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه در استان قم، هتل عابدینی، هتل صفایی،  مهمانپذیر کربلا، مجتمع گردشگری قصر ونوس و شرکت امید فنر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: براساس قانون حمایت از اشتغال پایدار در مناطق روستایی، 71 میلیارد تومان تسهیلات به استان تعلق گرفته است و طرح‌ها باید برای برخورداری از این تسهیلات در سامانه کارا ثبت شوند، تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی  براساس عدالت در توزیع مکانی و نیز همسویی با مصوبات ملی به طرح‌های مصوب پرداخت خواهد شد.

کاویانی با اشاره به نرخ سود تسهیلات حمایت از اشتغال پایدار در روستاها اظهار کرد: نرخ  سود این تسهیلات 6 درصد است، سند منزل مسکونی، سند زمین کشاورزی، سفته و ماشین آلات طرح می‌توانند به عنوان وثیقه در این طرح استفاده شود.

وی ادامه داد: در طرح حمایت از اشتغال پایدار در مناطق روستایی پرداخت تسهیلات به طرح‌های سرمایه گذاری بالای دو و نیم میلیارد تومان پس از بررسی کارگروه اشتغال استان با تائید کارگروه ملی امکان پذیر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات به 9 طرح پشتیبان مشاغل خانگی به میزان 695 میلیون تومان در کارگروه اشتغال استان مصوب شد، 6 پرونده هم در این زمینه در دستور بررسی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdfz0k.yt0nn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما