يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : 59096
منبع : خبرگزاری فارس
استاندار قم تاکید کرد

ضرورت پرهيز از نگاه سياسي در بازنويسي تاريخ دفاع مقدس

تخصيص اعتبارات موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامي قم پيگيري شود
قم نيوز : استاندار قم با اشاره به اهميت انتقال وقايع تاريخي معاصر به نسل‌های پس از انقلاب و دفاع مقدس گفت: از نگاه‌های سياسي در بازنويسي تاريخ انقلاب و دفاع مقدس پرهيز شود.
ضرورت پرهيز از نگاه سياسي در بازنويسي تاريخ دفاع مقدس/ تخصيص اعتبارات موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامي قم پيگيري شود
ضرورت پرهيز از نگاه سياسي در بازنويسي تاريخ دفاع مقدس/ تخصيص اعتبارات موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامي قم پيگيري شود
به گزارش قم نیوز سید مهدی صادقی در دیدار احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم طی سخنانی با اشاره به جنگ هشت ساله‌ تحمیلی به عنوان نقطه‌ عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی اظهار داشت: وقایع عملیات‌های مختلف دفاع مقدس بایستی بدون کم و کاست ثبت شود.

صادقی با بیان اینکه نباید در مستندسازی آثار دفاع مقدس نگاه سیاسی حاکم شود افزود: بایستی بدون توجه به شرایط فعلی افراد، سوابق و نقش ایشان در جنگ تحمیلی مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت دانشجویان رشته‌های مرتبط با دفاع مقدس و نیز ایثارگران خوش ذوق جنگ تحمیلی در تدوین تاریخ دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بایستی با ایجاد گروه‌هایی با اهداف مشخص نسبت به طبقه بندی وقایع تاریخی اقدام شود.

استاندار قم تصریح کرد: پس از گذشت حدود 30 سال از جنگ تحمیلی، بسیاری از اسناد از طبقه بندی محرمانه خارج شده‌اند و بایستی از آن‌ها در بیان دقیق و کامل تاریخ دفاع مقدس بهره گرفته شود.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود احداث موزه‌ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در استان قم را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر تعامل مسئولان استانی در اجرای آن گفت: پیگیری مستمر از دستگاه‌های ملی می‌تواند در تخصیص اعتبارات راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه این پروژه از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان قم است خاطرنشان کرد: از ظرفیت دفتر مقام معظم رهبری برای تکمیل ساخت و تجهیز این موزه استفاده شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciquaw.t1a332bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما