شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : 5914
امین جعفری خبر داد:

اجرای طرح سلامت دهان و دندان کودکان در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از اجرای طرح سلامت دهان و دندان کودکان 6 تا 12 سال خبر داد.
اجرای طرح سلامت دهان و دندان کودکان در قم
به گزارش قم نیوز، محمدحسین امین جعفری ظهر امروز در مراسم نواخته شدن زنگ سلامت که در هنرستان دخترانه پروفسور محمود حسابی با حضور یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشکده علوم پزشکی و جمعی از مسئولین آموزشی و بهداشتی استان قم برگزار شد، به شعار انتخاب شده برای هفته سلامت در سال ۹۱ اشاره و ابراز کرد: امسال هفته سلامت با عنوان احترام به سالمندان و زندگی سالم با طول عمر بیشتر نامگذاری شده است که این اقدام با هدف و تاملی شگرف صورت گرفته است.

وی دین اسلام را دینی کامل دانست و بیان کرد: دین مبین اسلام توصیه‌های فراوانی در خصوص احترام به سالمندان دارد تا جایی که نبی مکرم اسلام وجود یک پیرمرد در میان خانواده‏ را همچون یک «پیامبر» در میان امت معرفی می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم به سخن دیگری از پیامبر علم و رحمت در رابطه با تکریم سالمندان اشاره و ابراز کرد: وجود یک سالمند در میان یک قوم موجبات خیر و برکت را فراهم می‌کند.

وی خدمت به سالمندان را امری تاثیرگذار در زندگی فردی عنوان کرد و گفت: هر چه در زمان جوانی به افراد سالمند خدمت کنیم در زندگی دوران سالمندی نتیجه آن را خواهیم گرفت.

امین جعفری به تعامل خوب دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش اشاره و بیان کرد: این تعامل به نهادینه شدن فرهنگ بهداشت و سلامت در جامعه انجامید و موفقیت‌های شایانی حاصل شد.

وی استان قم را در اجرای طرح سلامت بسیار موفق دانست و بیان داشت: پست معاونت تربیت بدنی و سلامت از سوی وزیر آموزش و پرورش به اداره کل آموزش و پرورش قم ابلاغ شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: آموزش و پرورش قم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی توانست ۱۰۰ مروج سلامت در مدارس تربیت کند و طرح اپوکولوژیست را در تمام واحدهای آموزشی اجرا کند.

وی به اجرای طرح تغذیه مکمل در مدارس اشاره کرد و ادامه داد: ۶۰ هزار دانش‌آموز زیرپوشش این طرح قرار گرفتند و به آنها قرص آهن داده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از توزیع نیم میلیون شیر در طول هفته در سطح مدارس قم خبر داد و تصریح کرد: امسال طرح سنجش کودکان از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و طرح سلامت دهان و دندان کودکان شش تا ۱۲ سال نیز از دیگر برنامه‌های تعاملی آموزش و پرورش با دانشگاه علوم پزشکی است.

وی به اجرای طرح پزشک زائر در مدارس اشاره کرد و گفت: این طرح در طول تعطیلات نوروزی انجام شد و مورد استقبال زائران قرار گرفت.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdca.6nmk49noy5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما