سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : 59190
منبع : خبرگزاری فارس
در آیین بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش استان قم مطرح شد

ضرورت توجه بیشتر به نهاد آموزش و پرورش در قم

قم نيوز : در آیین بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش استان قم بر لزوم توجه بیشتر به نهاد آموزش و پرورش در این استان تاکید شد.
ضرورت توجه بیشتر به نهاد آموزش و پرورش در قم
ضرورت توجه بیشتر به نهاد آموزش و پرورش در قم
به گزارش قم نیوز آیین بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش استان قم ظهر امروز در خانه معلم برگزار شد.

حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در ابتدای این مراسم گفت: امسال تعداد دانش آموزان استان نسبت به سال گذشته 6 هزار و 500  نفر بیشتر شد، در گذشته استان قم در خصوص وضعیت فضای آموزشی رتبه 31 کشور را در داشت و بیشترین تراکم دانش آموزی در ایران را در این استان شاهد بودیم.

وی افزود: حدود 242 هزار دانش آموز در استان قم داریم که 233 هزار دانش آموز در شهر قم حضور دارند و تنها 9 هزار نفر از دانش آموزان استان در بخش‌های قم در حال تحصیل هستند، چنین وضعیتی در هیچ کدام از استان‌ها وجود ندارد.

سید مهدی صادقی در ادامه این مراسم در خصوص عملکرد شوراهای آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: این شوراها در استان به خوبی برگزار می‌شود و تعاملات خوبی بین مدیران استان قم در زمینه حمایت از آموزش و پرورش وجود دارد.

استاندار قم ادامه داد: مدیریت آموزش و پرورش استان تلاش‌های خوبی را در ارتقای امکانات برای فرهنگیان و دانش آموزان داشته است، هدف این بخش تربیت نسل آینده است و همه امکانات را برای حمایت از بخش آموزش و پرورش در استان قم بسیج کردیم.

مهدی نوید دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، اولویت دادن به بخش فنی و حرفه ای را ضروری دانست و تصریح کرد: باید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در جلسات شورای آموزش و پرورش در استان‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است، این سند، یک سند پیشرو است، براساس سند تحول بنیادین باید بیشترین توجه به دانش آموزان مقطع ابتدایی صورت بگیرد.

در بخش پایانی مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از اعضای برتر شوراهای آموزش و پرورش در استان قم تجلیل شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdzf0k.yt0nn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما