جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 59330
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

سیاست استان قم توسعه واحدهای تولید سرب نیست

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: برنامه ای برای توسعه واحدهای سرب در استان وجود ندارد.
سیاست استان قم توسعه واحدهای تولید سرب نیست
سیاست استان قم توسعه واحدهای تولید سرب نیست
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی امروز با اشاره به سیاست عدم توسعه واحدهای سرب در ستان قم اظهار کرد: از سال 88 به بعد اجازه استقرار واحدهای جدید تولید سرب را در استان ندادیم و برنامه ای برای توسعه واحدهای سرب در استان قم وجود ندارد.

وی ادامه داد: واحدهای تولید سرب از گذشته در استان قم شکل گرفتند، این واحدها اشتغالزایی داشته و صادرات زیادی به خارج از کشور دارند البته نظارت نهادهای مختلف استان قم بر واحدهای مجاز تولید سرب در استان وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: با آن دسته از واحدهای تولید سرب استان که مضر هستند و فناوری قدیمی دارند، مخالف هستیم، اما از واحدهای تولید سرب استان قم که به صورت قانونی فعالیت می‌کنند و فناوری نوینی دارند، حمایت می‌کنیم.

وی میزان تولید کنونی واحدهای سرب استان قم را کمتر از ظرفیت اسمی این واحدها دانست و تصریح کرد: اکنون به دلیل کمبود باطری‌های فرسوده، واحدهای تولید سرب در قم با 20 تا 50 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند، ظرفیت اسمی تولید این واحدها 140 هزار تن در سال است

سیجانی با اشاره به قانون هوای پاک اظهار کرد: براساس این قانون اگر واحدی آلاینده باشد، به آن واحد اطلاع داده می‌شود و در صورت عدم رفع آلودگی، با آن واحد برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: در مقطعی واحدهای غیر مجاز تولید سرب در اطراف شهر قم شناسایی و با آن‌ها برخورد شد، مردم می‌توانند برای شناسایی این واحدها به دستگاه‌های اجرایی کمک کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در پایان خاطرنشان کرد: واحدهای تولید سرب با سرمایه گذاری بخش خصوصی و مردم انجام شده است اگر این واحدها براساس سیاست‌های استان حرکت کنند حمایت می‌شوند و در صورت بی توجهی واحدهای تولید سرب قم به  سیاست‌های استان با این واحدها برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjytei.uqehtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما