شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 59361
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
از ابتدای سال صورت گرفت

تولید بیش از 250 هزار تن آسفالت در کارخانه شهرداری قم

قم نيوز : مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 253 هزار تن آسفالت توليد و در سطح شهر قم توزیع شده است
تولید بیش از 250 هزار تن آسفالت در کارخانه شهرداری قم
تولید بیش از 250 هزار تن آسفالت در کارخانه شهرداری قم
به گزارش قم نیوز محمدتقی نادعلی با بیان اینکه این سازمان، ازجمله سازمان‌هاي زيرمجموعه شهرداري قم است که تأثير به سزايي در سرعت و کيفيت اجراي پروژه‌هاي اجرايي و عمراني سطح شهر قم و در نتيجه افزايش رضايتمندي شهروندان داشته است اظهار کرد: این سازمان در واقع يک سازمان عملياتي، عمراني و اجرايي است
وی يکي از وظايف این سازمان را در زمينه تولید آسفالت برشمرد و افزود:در حال حاضر سه کارخانه آسفالت در قم می باشد، يکي از آنها، کارخانه آسفالت پارس است که کارخانه‌اي قديمي بوده و مدتي است به حالت غيرفعال درآمده است، البته در مواقع اضطراري از این کارخانه استفاده می‌کنیم.
وی تصریح کرد: همچنين کارخانه آسفالت «ماريني» از ديگر کارخانه‌هاي ماست که به شکل کاملاً اتوماتيک و با ظرفيت 120 تن فعال است و به موازات آن کارخانه اصلي به نام «آمان» و با ظرفيت 240 تن در حال فعاليت هستند.
مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با بیان اینکه کارخانه آمان يکي از مجهزترين کارخانه‌هاي پخت و توليد آسفالت در خاورميانه است تصریح کرد: این کارخانه آلايندگي بسيار پاييني دارد و در عين حال کيفيت توليد آن بسيار بالاست. يعني به معنایي کاملاً اتوماتيک است چون تمام برنامه‌ها را فقط به يک سيستم مي‌دهيم و انواع آسفالت‌هاي پليمري و رنگدانه‌اي توليد شده و همچنين بازيافت آن را مي‌توانيم به آسفالت تبديل کنيم.
وی با بیان اینکه با اين کارخانه، محيط زيست از شر آلاينده‌هاي آسفالتي خلاص شده است افزود: اين کارخانه قابليت ديگري هم دارد که مي‌تواند به مدت 48 ساعت، مقدار 200 تن آسفالت را در خود ذخيره و نگهداري کند و هرگاه بخواهيم مي‌توانيم ماشين‌هاي حامل را بارگيري کنيم و در اين مدت، کارخانه‌ها خاموش است.
نادعلی با تاکید بر اینکه در سال جاري تعهد سازمان ، تولید و تامین 250 هزار تن آسفالت بوده است گفت: تا امروز که هنوز 2 ماه تا پايان سال باقي مانده است، بيش از 253 هزار تن آسفالت توليد و تحويل داده‌ايم.
وی بیان کرد: از ديگر اقدامات سازمان، در زمينه آسفالت اين بوده که قبلاً از گازوئيل براي توليد آسفالت استفاده مي‌شد که آلايندگي بالا و هزينه زيادي داشت و هم به شکل سهميه‌بندي به ما گازوئيل مي‌دادند که مشکلات فراواني در پي داشت، پس از اينکه زيرساخت‌هاي لازم ايجاد شد، دو کارخانه آمان و ماريني را به گازسوز تبديل کرديم و ديگر مشکل سوخت نداريم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdfs0k.yt0n96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما