پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۲
کد مطلب : 59599
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس انجمن ارتباطات و تبليغ حوزه مطرح كرد

اهميت الگوگيري از حضرت زهرا(س) در تمام ابعاد

قم نيوز : رئيس انجمن ارتباطات و تبليغ حوزه گفت: حضرت زهرا(س) فعاليت‌هاي شخصي خود را به بهترين شكل انجام مي‌دادند و در زمينه مسائل سياسي، ‌اجتماعي و فرهنگي حضور فعال و پررنگ داشتند بنابراين بانوي مسلمان با الگوگيري از ايشان بايد در عين حفظ كرامت انساني وظايف فردي و اجتماعي خود را با حفظ خط قرمز شرعي به بهترين شكل انجام دهد.
اهميت الگوگيري از حضرت زهرا(س) در تمام ابعاد
اهميت الگوگيري از حضرت زهرا(س) در تمام ابعاد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد واعظ موسوی امروز ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: زندگانی حضرت زهرا(س) در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی می‌تواند به عنوان الگوی برای عصرها و نسل‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) کمال محبت را نسبت به مادر و پدر خود ابراز می‌داشتند به طوری که حضرت خدیجه(س) حتی برای لحظه‌ای حاضر به جدا شدن از ایشان نبودند.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه با اشاره به ایفای نقش حضرت زهرا(س) در مسیر خدمت به پدر گفت: ایشان در سنین کودکی علاوه بر نقش دختری نقش مادری برای پدرشان ایفا کردند و در نقل‌های مختلف پیامبر اکرم(ص) ایشان را پاره تن و ام ابیها نامیدند.

وی عنوان کرد: حضرت به عنوان فرزند آنچنان تمام شئون فرزندی را به زیبایی به جا می‌آوردند که پیامبر اکرم(ص) به وجود ایشان افتخار می‌کنند و ایشان را پاره تن خود می‌دانند.

واعظ موسوی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) همسر خوبی برای شوهرشان حضرت علی(ع) بودند گفت: هرگز حضرت کالایی خارج از توان همسر خود مطالبه نکردند و حتی دو معصوم در دامن پاک خود پرورش دادند و در کنار این مسؤولیت‌ها از فعالیت‌های اجتماعی از جمله آموزش به زنان مدینه، حضور در جبهه‌های جنگ و پرستاری از مجروحان و آماده کردن امکانات مورد نیاز رزمندگان لحظه‌ای غافل نبودند.

وی عنوان کرد: حضرت زهرا(س) فعالیت‌های شخصی خود را به بهترین شکل انجام می‌دادند و در زمینه مسائل سیاسی، ‌اجتماعی و فرهنگی حضور فعال و پررنگ داشتند بنابراین بانوی مسلمان با الگوگیری از حضرت باید در عین حفظ کرامت انسانی وظایف فردی و اجتماعی خود را با حفظ خط قرمز شرعی به بهترین شکل انجام دهد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgyn9n.ak9yy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما