دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : 5964
فریدونی خبر داد:

افزوده شدن سه هزار و 800 مترمربع به فضای كتابخانه ای استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیركل كتابخانه های عمومی قم از افزوده شدن سه هزار و 800 مترمربع به فضای كتابخانه ای این استان خبر داد.
افزوده شدن سه هزار و 800 مترمربع به فضای كتابخانه ای استان قم
به گزارش قم نیوز، علی فریدونی افزود: این فضا با ساخت دو كتابخانه شهرك فاطمیه و شهدای نوبهار در قم ایجاد می شود كه اكنون نیز عملیات اجرایی را می گذراند.

وی خاطرنشان كرد: كتابخانه شهرك فاطمیه با یك هزار و ۸۰۰ مترمربع ۵۰ درصد پیشرفت فیزیكی داشته و ساخت كتابخانه شهدای نوبهار نیز با دو هزار مترمربع ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی از ساخت یك كتابخانه استاندارد برای هر منطقه شهر قم در سال ۹۱ خبر داد و افزود: با راه اندازی انجمن خیرین كتابخانه ساز امسال هیات مدیره آن تشكیل و اعضای هیات امنا و اعضای انجمن خیرین كتابخانه ساز مشخص خواهد شد.

فریدونی یادآور شد: هم اكنون ۲۸ هزار و ۴۷۸ مترمربع فضا در قالب ۵۷ كتابخانه عمومی در خدمت كتابخوانان می باشد.

وی تعداد كتاب های موجود در سطح كتابخانه های عمومی قم را ۷۳۵ هزار و ۱۰۵ نسخه كتاب اعلام كرد و افزود: در سال گذشته تعداد ۴۷ هزار و ۸۶۴ عضو كتابخانه ها، یك میلیون و ۸۸ هزار و ۹۲۱ نسخه كتاب را به امانت گرفتند.

وی در ادامه با اشاره به وجود ظرفیت ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی گفت: بهره گیری از منابع استان فراتر از آمارهای موجود است كه شكوفایی و تبیین فرهنگ مطالعه به صورت فراگیر نیازمند برنامه ریزی های بیشتر و منسجم تری ست.

فریدونی یكی از خدمات ویژه كتابخانه ای در سال ۹۰ را تولید كتاب های بریل و گویا عنوان كرد و افزود: سال گذشته كتابخانه نابینایان، كتاب های متعددی را در موضوعات مختلف به خط بریل و گویا تولید كرد.

وی ادامه داد: كتابخانه نابینایان هم اكنون ۲۸۰ نفر عضو دارد كه از این تعداد ۵۰ نفر عضو ملی هستند كه از سراسر كشور كتاب های مورد نیاز خود را از این كتابخانه به امانت می گیرند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcf.vdtiw6d1jgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما