جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب : 59649
منبع : خبرگزاری مهر
معاون مجمع جهانی اهل بیت(ع):

دهه فجر زمان بازگشت به قرآن است

قم نيوز : معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه قرآن کریم نقشه زندگی را برای انسان ترسیم می‌کند، گفت: دهه مبارکه فجر زمان بازگشت به قرآن است.
دهه فجر زمان بازگشت به قرآن است
دهه فجر زمان بازگشت به قرآن است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام نجف لکزایی بعد از ظهر پنج‌شنبه در همایش نظام سازی سیاسی قرآن که در پژوهشکده علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: دهه فجر، دهه بازگشت ما به قرآن کریم است.

وی افزود: نگاه به قرآن به مثابه کتابی است که نقشه زندگی را برای انسان امروز و دیروز و آینده ترسیم کرده است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اضافه کرد: امروز نگاه‌ها به قم دوخته شده است تا ببینند بر اساس تعالیم قرآن و عترت، چشم انداز زندگی برای بشر امروز را چگونه ترسیم می‌کند.

وی با بیان اینکه نظامی که در هر حوزه از مباحث وجود دارد باید از قرآن و عترت گرفته شده باشد، اظهار داشت: با توجه به وجود نظریات مختلف در مورد روش نظام سازی از قرآن بنده معتقد هستم که از طریق رهیافت تحلیل مقایسه‌ای و از رهگذر مطالعه و مقایسه دیدگاه‌های مختلف می‌توان به اطلاعات ارزشمند درست یابیم.

حجت الاسلام لکزایی اضافه کرد: سیستم سیاسی اسلام مجموعه به هم پیوسته از فعالیت‌های سیاسی است که توسط شمار زیادی از کارگزاران و با هدف خاصی تعهد شده است.

وی ادامه داد: برای دستیابی به روش‌شناسی نظام سازی قرآنی در زمینه سیاست باید به بخش‌های مختلف نظام سیاسی در حوزه ساختار و کار ویژه‌ها بپردازیم و روش تبیین مسائل را از قرآن رصد کرده و در نهایت با تجمیع و تحلیل این روش‌ها به روش شناسی مطلوب دست یابیم.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: رسد، دستیابی، تبیین، تحلیل و جمع‌بندی روش‌های مورد استفاده قرآن در زمینه سیاست می‌تواند به الگویی منجر شود که بر اساس آن می‌توان نظام‌های اقتصادی و فرهنگی، حقوقی و اجتماعی و... را نیز بازسازی کنیم.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccoeqp.2bqo08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما