شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : 59675
منبع : خبرگزاری مهر
بر اساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴؛

تعداد گردشگران خارجی قم باید سالانه به ۸ میلیون نفر برسد

قم نيوز : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم با اشاره به ورود سالانه ۲.۵ میلیون گردشگر و مسافر خارجی به قم گفت: این تعداد تا سال ۱۴۰۴ باید به ۸ میلیون نفر برسد.
تعداد گردشگران خارجی قم باید سالانه به ۸ میلیون نفر برسد
تعداد گردشگران خارجی قم باید سالانه به ۸ میلیون نفر برسد
به گزارش قم نیوز عیسی رضایی که پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مسجد اعظم شهر دستجرد سخنرانی می‌کرد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر گفت: طبق سند چشم انداز ۲۰ ساله که توسط مقام معظم رهبری نیز ابلاغ شد ایران تا سال ۱۴۰۴ باید به جایگاه اول منطقه برسد.

وی ادامه داد: به فضل الهی و همت مردم و دلسوزان نظام، قبل از سال ۱۴۰۴ ایران از لحاظ نظامی و سیاسی به قدرت اول منطقه تبدیل شده است و باید تلاش کنیم که از لحاظ اقتصادی هم به مقام اول منطقه دست پیدا کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم افزود: در سند چشم انداز، صنعت گردشگری نقش مهمی از لحاظ اقتصادی دارد. چرا که این صنعت بعد از صنایع نفت و خودروسازی از لحاظ میران درآمد و اشتغال پایدار مقام سوم را در جهان دارد.

وی گفت: ایجاد تأسیسات گردشگری و بهره‌برداری از آن‌ها و فراهم کردن صدها هزار فرصت شغلی پایدار، عمده فعالیت‌هایی هستند که گردشگری و سرمایه‌گذاری در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ در اقتصاد ایران فراهم خواهد کرد.

رضایی خاطرنشان کرد: در حال‌ حاضر، بیش از ۲.۵ میلیون نفر گردشگر و مسافر خارجی و ۲۰ میلیون نفر گردشگر و مسافر داخلی در طول یک سال وارد استان قم می‌شوند که باید در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ گردشگران ورودی خارجی از ۲.۵ میلیون نفر به ۸ میلیون نفر و گردشگران داخلی از ۲۰ میلیون نفر به ۴۱ میلیون نفر در سال افزایش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم اضافه کرد: در سند چشم انداز تخت‌های اقامتی استان نیز از ۱۱ به ۳۰ هزار تخت افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اهمیت گردشگری در منطقه خلجستان و شهر دستجرد، گفت: استان قم دارای ۱۲ منطقه نمونه گردشگری است که به تصویب هیئت دولت رسیده و از این تعداد، سه منطقه نمونه گردشگری در بخش خلجستان قرار دارد که این امر نشان دهنده ظرفیت بالای این منطقه به لحاظ گسترش و توسعه گردشگری است.

رضایی تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی در حوزه گردشگری و هم‌چنین در بخش صنایع دستی از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد و آمادگی پرداخت هرگونه تسهیلات را دارد.


انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcbs0bs.rhb9zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما