يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۱
کد مطلب : 59700
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس دانشگاه قم خبر داد

تحصیل 9400 دانشجو در دانشگاه قم

قم نيوز : رئیس دانشگاه قم گفت: این دانشگاه حدود 9 هزار و 400 دانشجو از جمله 700 دانشجوی خارجی دارد.
تحصیل 9400 دانشجو در دانشگاه قم
تحصیل 9400 دانشجو در دانشگاه قم
به گزارش قم نيوز حجت‌الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز شامگاه شنبه در نشست با مدیران دانشگاه‌های استان قم در تالار امام جواد(ع) استانداری با اشاره به تعداد دانشجویان استان قم اظهار کرد: پیش بینی می‌شد که تعداد دانشجویان در سال 96 به حدود 89 هزار نفر برسد، اما اکنون تعداد دانشجویان استان حدود 80 هزار نفر است، صندلی‌های تعدادی از دانشگاه‌های غیرانتفاعی خالی است.

وی ادامه داد: تعداد دانشجویان مقطع دکترا در استان قم بیش از پیش‌بینی‌ها است، اما در زمینه دانشجویان مقاطع دیگر نسبت به پیش‌بینی‌ها عقب هستیم.

رئیس دانشگاه قم افزود: این دانشگاه حدود 9 هزار و 400 دانشجو، دانشگاه صنعتی قم دو هزار و 200 دانشجو و دانشگاه حضرت معصومه(س) 700 دانشجو دارد.

دیرباز با اشاره به رشد دانشجویان مقطع دکترا در استان قم اظهار کرد: طی سال‌های اخیر تعداد آمار دانشجویان مقطع دکترا در استان رشد زیادی داشت، البته این رشد در مقطع ارشد کمتر بود، طی سال‌های اخیر اجازه ندادیم که تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی و ارشد در استان قم به صورت بی رویه بالا برود.

وی ادامه داد: ایجاد رشته‌های جدید در دانشگاه های قم براساس سند آمایش آموزش عالی استان است.

رئیس دانشگاه قم افزود: پیش بینی می‌شد که در سال 96، 25 هزار دانشجوی خارجی از جمله طلاب جامعه المصطفی را در استان داشته باشیم، اکنون تعداد این دانشجویان خارجی استان قم حدود 17 هزار نفر است، در دانشگاه قم حدود 700 دانشجوی خارجی تحصیل می‌کنند.

دیرباز با اشاره به توسعه فضای آموزشی دانشگاه‌های استان قم اظهار کرد: لازم بود که فضاهای آموزشی در دانشگاه‌های استان قم توسعه پیدا کند و به همین دلیل شهرک دانشگاهی در منطقه پردیسان قم به وجود آمد.

وی ادامه داد: در رشته‌های مهندسی در دانشگاه‌های استان قم بر توسعه رشته‌های مرتبط با صنایع بدون آب تاکید شده است.

رئیس دانشگاه قم افزود: دانشگاه‌های استان قم نسبت به دانشگاه‌های استان‌های دیگر جوان هستند و در مقایسه با دانشگاه‌های هم تراز در کشور، وضعیت خوبی دارند.

دیرباز با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در دانشگاه‌ها برای کاربردی کردن آموزش‌ها اظهار کرد: به اساتید دانشگاه قم پیشنهاد کردیم که در رشته‌های فنی و مهندسی و رشته‌های دیگر، تعدادی از جلسات آموزشی را در بیرون از دانشگاه‌ها همچون کارخانه‌ها و موسسات برگزار کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر کاربردی بودن پایان‌نامه‌ها در دانشگاه قم تاکید داریم، اما در هر حال موضوع پایان نامه توسط دانشجو انتخاب می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaw0nm.49now15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما