يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : 59718
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار قم خبر داد:

ورود 50 دستگاه اتوبوس EURO4 به ناوگان درون شهری قم

قم نيوز : معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداری قم گفت: در مجموع 50 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقلي طي امسال افزوده مي‌شود.
ورود 50 دستگاه اتوبوس EURO4 به ناوگان درون شهری قم
ورود 50 دستگاه اتوبوس EURO4 به ناوگان درون شهری قم
به گزارش قم نیوز عباس ذاكريان با اشاره به قرارداد خريد 40 دستگاه اتوبوس از یکی از شركت های خودرو ساز اظهار كرد: اين قرارداد به مبلغ 20 ميليارد تومان منعقد شده كه يك چهارم اعتبار آن از محل سفر رهبر معظم انقلاب و باقيمانده از محل اعتبارات شهرداري می باشد.
وي خاطرنشان كرد: حدود يك ماه پیش 20 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان درون شهری قم شد و بخش دوم در قالب 20 دستگاه ديگر در چند روز گذشته وارد قم شد و مشكل پلاك‌گذاري آن نيز حل شد و اكنون هر 40 دستگاه اتوبوس پلاك شده و به شهرداري قم تحويل گردیده كه به تدريج اين اتوبوس‌ها به خطوط اضافه مي‌شود.
معاون شهردار قم با اشاره به افزايش 10 دستگاه ديگر به ناوگان اتوبوسراني گفت:‌ از محل 25 درصد افزايش مبلغ قرارداد 10 دستگاه اتوبوس ديگر نيز مقدمات آن فراهم شده كه مقرر شده تا پيش از پايان سال نيز به قم تحويل داده شود.
وي يادآور شد: در مجموع 50 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسراني قم اضافه مي‌شود كه از جمله ويژگي اتوبوس‌ها اين است كه كمترين ميزان آلايندگي براي هوا را دارد و استاندارد EURO4 دارند و نخستين سري اتوبوس‌هاي شهري اين بخش هستند.
ذاكريان با اشاره به ديگر ويژگي‌هاي اين اتوبوس‌ها گفت:‌ اين اتوبوس‌ها داراي استانداردهاي EURO4 هستند و رمپ براي ورود ويلچر و كالسكه به داخل اتوبوس دارند و محل استقرار ويلچر و كالسكه داخل اتوبوس تعيين شده است.
وي خاطرنشان كرد: اكنون مقدمات در قالب نصب برچسب و درج مشخصات هر خط انجام شده و ظرف دو هفته آينده اين اتوبوس‌ها وارد خطوط مي‌شوند.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداری قم با بيان اينكه ميانگين عمر ناوگان بالاي هشت تا 9 سال است گفت: اين تصميم گرفته شده بود كه به تدريج به سمت نوسازي ناوگان حركت كنيم كه بر همين اساس قرارداد 50 دستگاه سال گذشته منعقد شد كه امسال اين اتوبوس‌ها به ناوگان موجود اضافه مي‌شود.
وي ابراز اميدواري كرد: دولت يارانه‌اي براي بحث تأمين اتوبوس به شهرداري‌ها اختصاص داده زيرا با توجه به قيمت بالاي هر اتوبوس خريد و نوسازي ناوگان از توان شهرداري‌ها خارج است و اگر دولت يارانه‌اي براي خريد اتوبوس ندهد؛ اين امكان براي نوسازي ناوگان وجود ندارد بنابراين اين 50  دستگاه اتوبوس خريداري شده ولي براي ادامه نوسازي ناوگان منتظر تصميمات دولت هستيم.
انتهاي پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjoaei.uqehvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما