يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 59731
منبع : خبرگزاری فارس
مسئول امور شهدای کمیته جست‌وجوی مفقودان:

امکان قمی‌بودن شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی قم وجود دارد

قم نيوز : مسئول امور شهدای کمیته جست‌وجوی مفقودان ستادکل نیروهای مسلح گفت: هر چند شهدای گمنامی که در دانشگاه علوم پزشکی قم دفن می‌شوند بدون هویت هستند اما پیکر آن‌ها در مکان عملیاتی لشکر 17 علی بن‌ابیطالب(ع) پیدا شده است به همین علت احتمال قمی‌بودن آن‌ها وجود دارد.
امکان قمی‌بودن شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی قم وجود دارد
امکان قمی‌بودن شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی قم وجود دارد
به گزارش قم نیوز مهدی رضایی ظهر امروز در نشست ستاد هماهنگی تشییع شهدای گمنام در پردیس دانشگاه علوم پزشکی قم که در سالن شهید مطهری ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه شهدای گمنام در بیش از 150 نقطه کشور دفن می‌شوند، اظهار کرد: شهدای گمنام در چهار نقطه استان قم دفن می‌شوند که پیکر دو نفر از آن‌ها در پردیس دانشگاه علوم پزشکی قم و پیکرهای دیگر شهدا نیز در سه مکان نظامی به خاک سپرده می‌شوند.

وی اضافه کرد: هر چند شهدای گمنامی که در دانشگاه علوم پزشکی قم دفن می‌شوند بدون هویت هستند اما پیکر آن‌ها در مکان عملیاتی لشکر 17 علی بن‌ابیطالب(ع) پیدا شده است به همین علت احتمال قمی‌بودن آن‌ها وجود دارد.

مسئول امور شهدای کمیته جست‌وجوی مفقودان ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: جانمایی مکان دفن شهید گمنام بر عهده سردار باقرزاده نماینده مقام معظم رهبری و فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودان ستادکل نیروهای مسلح است که بر اساس نظر این شخصیت دو شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی قم دفن می‌شوند.

وی با بیان اینکه چهار هزار شهید در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور مفقود مانده‌اند، تصریح کرد: همچنان کمیته جست‌وجوی مفقودان ستادکل نیروهای مسلح همچنان به تلاش خود برای پیدا کردن پیکرها این شهدا ادامه می‌دهد.

رضایی با اشاره به اینکه محل تدفین شهدای گمنام بر اساس شاخص‌ها و معیارهای مشخصی تعیین می‌شود، گفت: مزار شهدا در مجموعه‌های دانشگاهی مکمل مساجد خواهند بود چراکه فلسفه دفن شهید در دانشگاه‌ها هدایت افراد به سمت توحید و دین است.

وی یادآور شد: با استفاده از اساتید برجسته معماری کشور 300 طرح برجسته برای مزار شهدای گمنام تهیه شده است که این طرح‌ها می‌تواند با شاخص‌های موردنظر در دانشگاه علوم پزشکی استان قم بومی‌سازی شود.

مسئول امور شهدای کمیته جست‌وجوی مفقودان ستادکل نیروهای مسلح اضافه کرد: مراسمات تشییع و تدفین شهید گذراست اما استمرار تکریم آن‌ها اهمیت بیشتری دارد به همین علت برگزاری این جلسات باید استمرار داشته باشد.

وی تصریح کرد: مشخصات شهدای گمنام قبل از تدفین در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قم قرار می‌گیرد تا نسبت به تهیه سنگ قبور و معرفی این شهدا اقدام شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcezf8n.jh8oxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما