چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 59897
منبع : خبرگزاری فارس
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد

پرداخت 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی کشور

قم نيوز : معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال تاکنون در قالب طرح رونق تولید، 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور پرداخت شد.
پرداخت 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی کشور
پرداخت 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی کشور
به گزارش قم نیوز محسن صالحی نیا ظهر امروز در مراسم افتتاح کارخانه تولید کاتالیست یورو 5 در شهرک صنعتی محمود آباد با اشاره به سیاست دولت در زمینه صنایع اظهار کرد: به دنبال تکمیل زنجیره تامین صنایع مختلف در کشور هستیم تا اشتغال در ایران افزایش یافته و وابستگی کشورمان در بخش‌های مختلف کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: باید زنجیره‌های تامین بخش‌های متنوع صنعت کشور توسط شرکت‌های مختلف سازماندهی شود، در این راستا کارخانه تولید کاتالیست یورو 5 توسط گروه صنعتی ایران خودرو در استان قم احداث شد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: امسال در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به دنبال تامین نقدینگی برای صنایع به خصوص واحدهای کوچک و متوسط هستیم، استان قم در این زمینه پیشتاز است و مدیران استان برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی تلاش زیادی کردند.

صالحی نیا با اشاره به برنامه ریزی دولت برای توسعه واحدهای صنعتی در کشور اظهار کرد: برای توسعه 6 هزار واحد صنعتی در سال 96 در کشور برنامه ریزی کردیم که امسال تاکنون طرح های توسعه 4 هزار و 300 واحد صنعتی در ایران به بهره برداری رسیدند.

وی ادامه داد: امسال همچنین برای نوسازی واحدهای صنعتی کشور برنامه ریزی کردیم و می‌خواهیم که 5 هزار واحد صنعتی را نوسازی کنیم؛ تاکنون در قالب طرح رونق تولید در کشور، 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در استان قم واحدهای تولیدی زیادی در زمینه لوازم خانگی، مواد غذایی و پتروشیمی وجود دارد.

صالحی نیا با اشاره به رشد بخش صنعت ایران اظهار کرد: رشد بخش صنعت در 6 ماه نخست امسال، بیش از چهار درصد بود و به دنبال رساندن این نرخ به 6 درصد تا پایان سال هستیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: باید به دنبال تلاش برای افزایش صادرات بخش صنعت باشیم چرا که ظرفیت‌های خوبی در این زمینه در واحدهای صنعتی ایران وجود دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchq6nm.23nwwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما