پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : 59912
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم:

سیاستی برای افزایش قیمت نان وجود ندارد

قم نيوز : مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به اینکه هزینه های نانوایان افزایش پیدا کرده است گفت: سیاستی برای افزایش قیمت نان وجود ندارد.
سیاستی برای افزایش قیمت نان وجود ندارد
سیاستی برای افزایش قیمت نان وجود ندارد
 به گزراش قم نیوز مجید آوری فرد با اشاره به عدم افزایش قیمت نان در استان قم اظهار کرد: این مساله به صورت ملی است و فعلا سیاستی برای افزایش قیمت نان وجود ندارد، گرچه که قیمت آرد در کشور در این مدت، ثابت بود اما هزینه‌های نانوایان افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه نان‌ سنگک اخیراً در استان قم به صورت غیراستاندارد تولید شد، اکنون برای رعایت حداقل استاندارد در زمینه تولید این نان‌ تلاش می‌کنیم، نان سفید الزاما نان خوبی نیست و با کاهش سبوس گیری در نان‌ سنگک، این نان تیره می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: براساس استاندارد باید هشت تا 12 درصد در نان سنگک سبوس گیری شود، کارخانه‌ها، آردهایی با سبوس مختلف را برای مصارف متنوع تولید می‌کنند، متاسفانه رقابتی بین برخی از نانوایی‌های سنگک به وجود آمده است تا آرد متفاوت با نوع نان خود استفاده کنند که این نانوایی‌ها را ملزم کردیم تنها از آرد سنگک استفاده کنند، البته این مشکل در نانوایی‌های دولتی وجود ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تولید نان خوب نیازمند نانوای ماهر است، گاهی آرد با کیفیت است، اما نانوا نمی‌تواند که آن آرد را به خوبی بپزد؛ تغییرات دمایی و آب و هوا موجب می‌شود که گاهی با وجود خوب بودن آرد، نان با کیفیت پخته نشود.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcf01dt.w6d1yagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما