پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : 59927
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

اقدامات علما و مراجع تقلید در یاری رسانی به زلزله زدگان ، ستودنی بود

قم نيوز : اسماعیل نجار از اقدامات علما و مراجع تقلید در یاری رسانی به زلزله زدگان اخیر کرمانشاه تجلیل کرد.
اقدامات علما و مراجع تقلید در یاری رسانی به زلزله زدگان ، ستودنی بود
اقدامات علما و مراجع تقلید در یاری رسانی به زلزله زدگان ، ستودنی بود
به گزارش قم نیوز اسماعیل نجار، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در دیدار با آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که اقدامات علما و مراجع در قضیه زلزله اخیر کرمانشاه، حقیقتاً قابل تقدیر و ستودنی بود، اظهار داشت: به خصوص شهر مقدس قم در این زلزله و یاری رساندن به مردم زلزله زده منطقه غرب کشور، سنگ تمام گذاشت و جا دارد که به خصوص از نقش علما و روحانیت این شهر تجلیل کنیم.

وی با اشاره به این که وقوع زلزله های متعدد در استان های کرمانشاه و کرمان در ماه های اخیر، کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داد، گفت: در این بین ، حادثه کرمانشاه و تلفات انسانی و خرابی های بسیاری آن بسیار تلخ بود ، ضمن آن که این منطقه یک زلزله نادر را به خود دید چرا که وقوع زلزله 7 و 3 دهم ریشتر آن هم در شب غافلگیر کننده است ، هر چند که در همان دقایق اولیه وقوع زلزله، شورای عالی مدیریت بحران کشور تشکیل جلسه داد.

وی اضافه کرد: به همین منظور از همان ساعات نخست ، امکانات تمام کشور را بسیج کردیم و با حضور نیروهای نظامی و مردمی برای امداد رسانی به سرعت وارد عمل شدیم و در اولین دقایق صبح سرپل ذهاب بودیم و همان روز نخست نیز مجروحان و مصدومان را نجات دادیم.

نجار ادامه داد: در 24 ساعت نخست پس از واقع شدن زلزله، در بحث امدادرسانی مشکلاتی داشتیم اما 95 هزار چادر توزیع شد ، ضمن آن که دو بیمارستان نوساز در منطقه وجود داشت که متاسفانه تخریب شد و این مساله واقعاً جای سوال و تعجب داشته و دارد.

وی همچنین گفت: همان روزهای اول بیمارستان های صحرایی در منطقه به سرعت دایر شد و هدایا و کمک های مردمی و نیز دفترچه های درمانی بین زلزله زدگان توزیع شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ضمن تجلیل از خدمت رسانی گسترده و پرتلاش نیروهای مسلح در مناطق زلزله زده ابراز داشت: در مجموع از سوی سپاه پاسداران بیش از 8 هزار کانکس، از سوی ارتش 2 هزار و نیز هزار کانکس از طریق بنیاد مسکن به مردم زلزله زده اهدا شد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات پیش آمده در برف و بوران اخیر گفت: در بارش برف نیز گروهی تعیین شده که بررسی کنیم دلیل مسدود شدن راه ها و ایجاد مشکلات متعدد برای مردم چه بوده است، هر چند که باید توجه داشت اساساً بازگشایی راه های کشور پس از مسدود شدن در چنین قضایایی بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.


انتهای پیام/ 138
 
https://qomnews.ir/vdcbz9bs.rhb95piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما