پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : 59937
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله فاضل لنکرانی:

خدمات دولت در مناطق زلزله زده اطلاع رسانی شود

قم نيوز : رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: باید اطلاع رسانی بیشتری در خصوص خدمات دولت در مناطق زلزله زده صورت گیرد.
خدمات دولت در مناطق زلزله زده اطلاع رسانی شود
خدمات دولت در مناطق زلزله زده اطلاع رسانی شود
به گزارش قم نیوز  آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی ظهر امروز در دیدار رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به دلیل وقوع بحران کرد: اگرچه که طبق روایات، گناه موجب عذاب الهی می‌شود، اما براساس معارف دینی، گناه علت تامه برای حوادث نیست، تنها برای آن زمینه سازی می‌کند.

وی ادامه داد: حکمت وقوع حوادث این است که انسان به حوادث ماورای طبیعت توجه کند و مسیر آینده خودش را روشن تر قرار بدهد، در عین اینکه مردم باید بدانند گاهی یک گناه کوچک زمینه ساز عذاب بزرگ می‌شود، نباید این مساله را علت تامه بدانیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: دولت و مسؤولان در زلزله کرمانشاه نهایت سعی خود را کردند و این مساله بی انصافی بود که در فضای مجازی پخش شد مسؤولان به منطقه زلزله زده نرفتند، پایان یافتن مرحله نخست امداد و نجات در یک زمان کوتاه به دلیل مدیریت مناسب دولت بود.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به روند امداد رسانی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اظهار کرد: در یک مدت کوتاه بین مردم در آن مناطق چادر و کانکس توزیع شد، در زمان بحران‌ها همه دستگاه‌ها و همه مدیران بسیج می‌شوند تا به مردم امداد رسانی شود.

وی ادامه داد: باید اطلاع رسانی بیشتری در خصوص خدمات دولت در مناطق زلزله زده صورت بگیرد، ائمه جمعه کشور باید از گزارش فعالیت دولت در این زمینه مطلع شوند، بسیاری از آن‌ها از این خدمات مطلع نشدند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: مردم کشورمان در زمان وقوع زلزله در استان کرمانشاه با وجود تمام مشکلات اقتصادی، به هم نوعان خود کمک کردند و این مساله از تربیت اسلامی مردم ناشی می‌شد.

آیت‌الله فاضل لنکرانی وسعت فاجعه زلزله کرمانشاه را بزرگ دانست و تصریح کرد: با توجه به وسعت فاجعه نمی‌شد بهتر از این کار انجام داد.

وی ادامه داد: باید بررسی‌های لازم برای پیدا کردن جایگزین موقت برای منازل مردم در مناطق حادثه دیده در نقاط مختلف کشور صورت بگیرد چرا که چادر برای همه مناطق کشور مناسب نیست.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: بحران‌هایی که در کشور می‌آید، باید قدرت مدیریت را در ایران بالا ببرد، این بحران‌ها ضعف مدیریت را در بخش‌های مختلف روشن می‌کند و  موجب می‌شود که مسؤولان به دنبال رفع ضعف‌ها باشند، بحران‌ها، وحدت مردم را بیشتر می‌کند و موجب می‌شود که بعد معنوی مردم تقویت شود.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdccmoqp.2bqo18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما