جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 59966
منبع : خبرگزاری مهر

استقبال از جشنواره فیلم فجر در قم/ نمایش ۱۲ فیلم در ۳ سانس

قم نيوز : دبیر اجرایی چهارمین جشنواره فیلم فجر استان قم با اشاره استقبال مردم قم از این جشنواره، گفت: ۳۵۰ صندلی سینما در قم هر روز در سه سانس میزبان جشنواره فیلم فجر است.
استقبال از جشنواره فیلم فجر در قم/ نمایش ۱۲ فیلم در ۳ سانس
استقبال از جشنواره فیلم فجر در قم/ نمایش ۱۲ فیلم در ۳ سانس
به گزارش قم نيوز محمدکاظم رضوانی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر برای چهارمین بار در استان قم، اظهار کرد: بر اساس سیاست‌گذاری سازمان سینمایی و امور سمعی بصری کشور مقرر شد که همزمان با تهران در ۳۱ استان کشور فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره فجر اکران شود.

وی با اشاره به تقسیم بندی سودای سیمرغ به سودای سیمرغ یک و دو افزود: با توجه به گستردگی که در سودای سیمرغ وجود داشت تصمیم گرفته شد که فیلم‌های این جشنواره به سودای سیمرغ یک و دو تقسیم شود.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره فیلم فجر استان قم ادامه داد: از مجموعه فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر ۱۲ فیلم به سودای سیمرغ یک و ۱۲ فیلم به سودای سیمرغ دو اختصاص یافت.

رضوانی، چگونگی تقسیم بندی سودای سیمرغ یک و دو را بین استان‌ها مورد توجه قرار داد و گفت: ۱۶ استان کشور میزبان سودای سیمرغ یک و ۱۶ استان دیگر کشورمان میزبان سودای سیمرغ دو شدند.

وی، سیاست اصلی و استراتژی بلندمدت سازمان سینمایی کشور در ارتباط با برگزاری جشنواره فیلم فجر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سیاست این سازمان دعوت از صاحبان اصلی جشنواره که اقشار گوناگون هستند به همراه هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر به این جشن ملی است و در همین راستا فراخوان داده شد تا همه از ظرفیت این جشن ملی بهره ببرند.

۲ سینما در قم میزبان جشنواره فیلم فجر

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره فیلم فجر استان قم در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری این جشنواره را در قم را مورد توجه قرار داد وگفت: دو سینمای پردیس ونوس و آیه میزبان چهارمین جشنواره فیلم فجر در قم شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ۱۲ فیلم در سه سانس مورد اکران قرار می‌گیرد، ۳۶ فیلم در چهارمین جشنواره فیلم فجر در قم اکران شد.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره فیلم فجر استان قم ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های اولیه مقرر شد که ۸۰ درصد بلیت‌های این جشنواره از طریق سایت سینماتیکت به صورت اینترنتی و ۲۰ درصد به صورت حضوری در سینما فروخته شود.

درخواست‌های فراوانی برای اضافه شدن سانس‌ها و فیلم‌ها داشتیم ولی با توجه به نبود اعتبارات نمی‌توانیم اضافه کنیم

وی در ادامه سخنان خویش از استقبال بالای مردم قم از برگزاری این جشنواره در قم خبر داد و گفت: استقبال از برگزاری این جشنواره در قم بیش از انتظار بود و درخواست‌های فراوانی برای اضافه شدن سانس‌ها و فیلم‌ها داشتیم ولی با توجه به نبود اعتبارات نمی‌توانیم سانس و یا تعداد فیلم‌ها را اضافه کنیم.

رضوانی با تأکید بر اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای برگزاری چهارمین جشنواره فیلم فجر در قم از سرانه سینمایی استان استفاده کرده است، گفت: به همین دلیل نتوانستیم فیلم و یا سانس دیگری را به این جشنواره اضافه کنیم.

وی با اشاره به حمایت‌های برخی نهادها از برگزاری این جشنواره در قم، عنوان کرد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری، صدا و سیمای مرکز قم و استانداری از حامیان این جشنواره بودند و برای افزایش تعداد سانس‌ها یا تعداد فیلم‌ها نیازمند حمایت مالی سایر دستگاه‌ها بودیم.

نمایش ۸ فیلم با موضوع دفاع مقدس

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره فیلم فجر استان قم مطرح کرد: از مجموع فیلم‌های تخصیص یافته به استان قم، هشت فیلم به موضوع دفاع مقدس و سایر فیلم‌ها در ژانر اجتماعی با موضوعات درام، عاشقانه، خانوادگی و طنز اختصاص داشت.

رضوانی با تبیین وجه تمایز برگزاری این جشنواره در استان قم با سال‌های پیشین، گفت: تخصیص اکران ویژه فیلم‌های بخش کودکان و افزوده شدن تعداد و سانس‌های اکران فیلم‌های جشنواره مهم‌ترین وجه تمایز برگزاری این جشنواره با سال‌های پیش است.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره فیلم فجر گفت: با آموزش و پرورش استان قم رایزنی صورت گرفت و فراخوان داده شد که دانش آموزان مدارس برای تماشای فیلم‌های بخش جنبی جشنواره در سینما ونوس و آیه حضور پیدا کنند.

برگزاری جشنواره فیلم فجر در قم توانست مردم را با سینماها آشتی دهد

رضوانی بیان کرد: با توجه به سازمان‌دهی صورت گرفته ۳۵۰ صندلی سینما هر روز در سه سانس میزبان جشنواره فیلم فجر است.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره فیلم فجر در قم به علاقمندی مردم قم به سینما و تماشای فیلم اشاره کرد و گفت: مردم قم به سینما علاقمند هستند و برگزاری جشنواره فیلم فجر در قم نیز توانسته توجه مردم را جلب و آنان را با سینماها آشتی دهد.

رضوانی خاطرنشان کرد: اگر صندلی سینماها خالی از جمعیت باشد و مورد استقبال قرار نگیرد، در نتیجه گردش مالی صورت نمی‌گیرد و تولید فیلم‌ها چندان مزیتی ندارد که در این راستا از هنرمندان و مردم خواستاریم در این جشنواره حضور یابند و هنرمندان کشور را در تولید کارهای نوین یاری کنند.

لازم به ذکر است که چهارمین جشنواره فیلم فجر که از ۱۴ بهمن‌ماه همزمان با سایر استان‌ها در قم آغاز شده تا ۲۲ بهمن در دو سینمای ونوس و آیه در حال برگزاری است.

انتهاي پيام/ 137
https://qomnews.ir/vdcepo8n.jh8opi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما