چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : 60166
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

2 درصد ذخایر معدنی کشور در استان قم قرار دارد

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: با وجود محدودیت جغرافیایی استان، دو درصد ذخایر معدنی کشور در قم است.
وجود دو درصد ذخایر معدنی کشور در استان قم
وجود دو درصد ذخایر معدنی کشور در استان قم
 به گزارش قم نیوز محمود سیجانی با اشاره به وضعیت ذخایر معدنی در استان اظهار کرد: با توجه به محدودیت جغرافیایی استان قم، این استان یک استان معدنی مهمی نیست، اما با این وجود دو درصد ذخایر معدنی کشور در استان قم است.

وی ادامه داد: کمتر از معادن استان قم به صورت مناسب بهره برداری می‌شود، به عنوان مثال بزرگ ترین معدن منگنز خاورمیانه در این استان است، اما بهره برداری اقتصادی مناسبی از آن نمی‌شود و محصول این معدن به صورت خام و بدون فرآوری به صورت خام به ذوب آهن اصفهان داده می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم اظهار کرد: این استان ذخایر گچ و آهک زیادی دارد، به دنبال فرآوری این ذخایر هستیم، همچنین دریاچه نمک یک ثروت الهی برای استان قم است.

سیجانی با اشاره به ذخایر دریاچه نمک اظهار کرد: امکان استخراج 30 نوع ماده معدنی از این دریاچه وجود دارد و با استخراج مواد معدنی از دریاچه نمک و فرآوری این مواد، اشتغال در استان قم افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: مهم ترین مشکل واحدهای راکد استان قم، بحث بازار فروش است، اکنون بازار رقابتی است و سیاست اقتصادی دولت بر روی فعالیت‌های واحدهای تولیدی اثر می‌گذارد، البته باید واحدهای تولیدی استان قم خودشان را به روز کنند تا در هنگام وقوع بحران‌های اقتصادی مشکلی پیدا نکنند.  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در پایان خاطرنشان کرد: کارگروهی برای احیای واحدهای راکد در استان ایجاد شده است، البته به واحدهایی کمک می‌شود که خود مدیران این واحدها انگیزه برای ادامه کار داشته باشند و بخواهند که دوباره در بازار حضور پیدا کنند، تعدادی از واحدهای تولیدی راکد استان قم در آینده با کمک‌های مالی و غیرمالی دولت احیا خواهند شد و دوباره به چرخه تولید بازخواهند گشت.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdciqzaq.t1auq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما