پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 60195
منبع : خبرگزاری فارس
سردار منتظرالمهدی:

امنیت اجتماعی با حضور مردم ایجاد می‌شود

قم نيوز : سخنگوی نیروی انتظامی گفت: جنس امنیت اجتماعی وفاقی است و اساسا بر پایه نظارت اجتماعی، قضاوت اجتماعی استوار خواهد بود و باید در نظر داشته باشیم که پاسبان و حریم بان امنیت اجتماعی، خود مردم هستند.
امنیت اجتماعی با حضور مردم ایجاد می‌شود
امنیت اجتماعی با حضور مردم ایجاد می‌شود
به گزارش قم نیوز سردار سعید منتظرالمهدی عصر امروز در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: امنیت به خودی خود ایجاد نمی‌شود و در دنیا نیز امنیت تنها پلیس محور و دولت محور نیست بلکه امنیت به مصداق واقعی زمانی محقق می‌شود که مردم به میدان بیایند و سهم خود را در ابعاد مختلف امنیت اجتماعی ادا کنند.
وی افزود: جنس امنیت اجتماعی وفاقی است و اساساً بر پایه نظارت اجتماعی، قضاوت اجتماعی استوار خواهد بود و باید در نظر داشته باشیم که پاسبان و حریم بان امنیت اجتماعی، خود مردم هستند.
سخنگوی نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: اگر امنیت اجتماعی با حضور مردم ایجاد شود و خود مردم به عنوان پلیس درونی، پای کار بیایند و فعالیت کنند، بخش گسترده ای از مشکلات کشور حل خواهد شد.
وی ادامه داد: خوشبختانه وضعیت امنیتی کشور ما خوب است و اشراف اطلاعاتی کامل بر اوضاع کشور و همچنین آمادگی حداکثری برای مقابله با هرگونه کنش حداقلی دشمنان، امروز از طرف نیروی انتظامی وجود دارد و باید برای بازگرداندن امید و شادابی بین مردم تلاش کنیم.
سردار منتظرالمهدی گفت: امروز مبحث پیشگیری در نیروی انتظامی امری است که بر اقدامات سلبی و انتظامی برتری و اولویت دارد و این موضوع به این مفهوم است که ما هر چه در پیشگیری برنده باشیم در عوض، هزینه‌های حاصل از مداخله و مقابله کاهش می‌یابد.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 300 هزار پرونده به مراکز مشاوره و مددکاری ناجا ارجاع داده شده است که حدود 70 درصد آن‌ها با انجام چندین جلسه مشاوره به مصالحه انجامیده است، اظهار داشت: نگاه در مراکز مشاوره باید به امر تحکیم بنیان خانواده به عنوان مهم‌ترین نهاد جامعه معطوف باشد.
وی ادامه داد: به اذعان کارشناسان روانشناسی بسیاری از پرونده‌های ارجاع داده شده به مراکز مشاوره پس از چهار یا پنج جلسه مشاوره به مصالحه می‌انجامد و این موضوع نشان می‌دهد بسیاری از مشکلات سطحی است.
سردار منتظر المهدی در پایان با اشاره به فعالیت 40 مرکز مشاوره در سطح معاونت اجتماعی در کل کشور، تصریح کرد: با توجه به لزوم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده بیش از 600 کلانتری در قالب مراکز مشاوره در کشور به مردم خدمات مشاوره ای ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcam6ni.49nwo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما