پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 60213
منبع : خبرگزاری فارس
در پنجمین همایش ملی سلامت معنوی مطرح شد

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران ضرورت پرکردن خلأ محتوایی در حوزه سلامت معنوی را خواستار شد

قم نيوز : رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران با تاکید بر اینکه پرکردن خلا محتوایی در حوزه سلامت معنوی یکی از ضرورت‌های مورد توجه وزارت بهداشت است، گفت: هر چند این وزارتخانه با مشکلات بسیاری روبه رو است اما در حوزه سلامت معنوی نیز تلاش‌های لازم را دنبال می‌کند.
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران ضرورت پرکردن خلأ محتوایی در حوزه سلامت معنوی را خواستار شد
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران ضرورت پرکردن خلأ محتوایی در حوزه سلامت معنوی را خواستار شد
به گزارش قم نیوز علیرضا مرندی صبح امروز در پنجمین همایش ملی سلامت معنوی که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد،‌ با اشاره به اینکه تاکنون نتوانسته ایم در عرصه سلامت معنوی به جایگاه مورد نظر برسیم، اظهار کرد: امروزه در سطح جهانی سلامت معنوی مورد قبول واقع شده است اما محتوای مبنایی این سلامت توسط غربی‌ها نوشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه پرکردن خلأ محتوایی در حوزه سلامت معنوی یکی از ضرورت‌های مورد توجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، اضافه کرد: هر چند این وزارتخانه با مشکلات بسیاری روبه رو است اما در حوزه سلامت معنوی نیز تلاش‌های لازم را دنبال می‌کند.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران از پزشکان به عنوان مسؤولان سلامت جامعه نام برد و عنوان کرد: این جامعه باید به صورت گسترده‌تر به سلامت معنوی جامعه توجه داشته باشد چراکه رعایت برخی از مباحث در حوزه سلامت معنوی در رفع بسیاری از مشکلات و شفای برخی از بیماری‌ها بسیار مؤثر است.

وی بابیان اینکه کشور اسلامی ایران باید در حوزه سلامت معنوی پیشگام باشد، مطرح کرد: اکنون نیز افراد خالص و معتقد بسیاری در جامعه اسلامی حضور دارند که از سلامت معنوی استفاده می‌کنند.

مرندی با اشاره به اینکه سلامت معنوی در سلامت کل جامعه و سعادت در دنیای آخرت تاثیرگذار است،‌ گفت: در جریان صحرای طبس به‌خوبی مشاهده کردیم که خداوند متعال نسبت به این کشور نگاه متفاوتی دارد.

وی با تاکید بر اینکه آثار معنویت در زندگی بشری خارق‌العاده است، تصریح کرد: در راستای تحقق اهداف مورد نظر در حوزه‌های روح علمی و سلامت معنوی تا کنون نزدیک به 100 همایش و نشست مختلف برگزار کرده که از ظرفیت مراجع تقلید و شخصیت‌های برجسته دینی نیز در این نشست‌ها و همایش‌ها استفاده شده است.

مرندی یادآور شد: با توجه به اینکه وزارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظرفیت‌های محدودی را در اختیار داریم امیدواریم روحانیون نیز با نگاه به رسالت‌های خود به حوزه سلامت معنوی ورود کرده و در راستای تحقق اهداف مورد نظر مشارکت لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا سلامت معنوی موردنظر اسلام را پیاده کنیم چراکه اعتقاد داریم سلامت معنوی غربی پاسخگوی نیازهای جامعه اسلامی نیست.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه در برخی از مجامع بین‌المللی به جایگاه سلامت معنوی توجهی ویژه دارند، گفت: باید تلاش کنیم در مرحله نخست به کشورهای دیگر برسیم و در مرحله دیگر به سمت افق‌های مورد نظر گام برداریم.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcbf5b0.rhbg8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما