پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : 60214
منبع : روابط عمومی شهرداری قم
مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز خبر داد :

پيشرفت ۶۵ درصدي توسعه فضاي سبز شهر قم در سال جاري

قم نيوز : مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري قم از پيشرفت ۶۵ درصدي پروژه‌های توسعه فضاي سبز شهر در سال جاري خبر داد.
پيشرفت ۶۵ درصدي توسعه فضاي سبز شهر قم در سال جاري
پيشرفت ۶۵ درصدي توسعه فضاي سبز شهر قم در سال جاري
به گزارش قم نیوز پيام جواديان با اشاره به برنامه ریزی‌های مديريت شهري در راستاي افزايش سرانه فضاي سبز در هر سال اظهار کرد: سرانه فضاي سبز به ازاي هر شهروند تا سال ۹۴ حدود ۱۵ متر مربع بود كه بنا به ابلاغ شهردار قم اين سرانه طي ۵ سال بايد به ۳۰ متر مربع برسد.

مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري قم با بیان اینکه براساس برنامه ریزی‌های به عمل آمده براي دستيابي به هدف مورد نظر بايد سالانه ۳ مترمربع سرانه فضاي سبز هر شهروند افزايش پيدا كند تصریح کرد: این میزان توسعه در طول سال بالغ بر ۳۶۰ هكتار می‌شود که سازمان پارک‌ها برنامه‌ریزی لازم را در این زمینه انجام داده است.

وی با بيان اينكه توسعه فضاي سبز شامل بوستان‌های جنگلي، رفيوژها، باغچه‌ها و بوستان‌های شهري می‌شود تصريح كرد: در سال گذشته حدود ۳۲۰ هكتار توسعه فضاي سبز و در سال جاري ۶۵ درصد پيشرفت ایجاد شده، مابقي عمليات فضاي سبز نيز تا پايان سال انجام می‌شود.

جوادیان با تاكيد بر اينكه براي رسيدن به سرانه ۳۰ متر فضاي سبز به ازاي هر شهروند تا سال ۱۴۰۰ نيازمند مساعدت و همكاري همه دستگاه‌ها و نهادها است خاطرنشان كرد: يكي از مهم‌ترین اقدامات انجام شده پيگيري براي واگذاري زمین‌های اطراف شهر با كاربري فضاي سبز می باشد تا از اين طريق توسعه فضاي سبز و كمربند سبز ایجاد گردد.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcc0iqe.2bqxs8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما