پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 60227
منبع : خبرگزاری فارس
در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم مطرح کرد

ضرورت برنامه ریزی برای ارائه خدمات مناسب به زائرین در قم

قم نيوز : در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم بر ضرورت برنامه ریزی برای ارائه خدمات مناسبت به زائرین در استان در ایام نوروز تاکید شد.
ضرورت برنامه ریزی برای ارائه خدمات مناسب به زائرین در قم
ضرورت برنامه ریزی برای ارائه خدمات مناسب به زائرین در قم
به گزارش قم نیوز جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم ظهر امروز در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

یونس عالی پور در ابتدای این جلسه با اشاره به وضعیت زائرین استان قم اظهار کرد: در ایام نوروز امسال 93 درصد از زائرین با وسیله نقلیه شخصی به این استان آمدند و 64 درصد از کسانی که به قم آمده بودند، قبلا به این شهر سفر داشتند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم ادامه داد: 41 درصد از زائرین در ایام نوروز امسال کمتر از 100 هزار تومان در شهر قم خرید داشتند و فقط خرید هفت درصد از زائرین بالای 200 هزار تومان بود.

رضا سیار فرماندار قم در ادامه این جلسه گفت: کل ظرفیت اسکان اقامتی استان قم حدود 12 هزار نفر است، در حالی که در شب‌های نوروز نیاز به اسکان 60 هزار نفر در استان وجود دارد.

سید مهدی صادقی در بخش دیگری از جلسه با اشاره به ضرورت حضور مدیران استان قم در ایام نوروز اظهار کرد: نباید مدیران در موج نخست سفرهای نوروزی محل کار خودشان را ترک کنند و امکانات درمانی استان باید آماده خدمت رسانی به مردم در ایام نوروز باشد.

استاندار قم ادامه داد: موافق برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در ایام نوروز در شهر قم هستیم و از این کار حمایت می‌کنم.

روح الله شاه نظری مدیر امور رفاهی زائرین استانداری قم هم در ادامه جلسه با اشاره به مشکل پارکینگ شهر قم اظهار کرد: عدم وجود پارکینگ کافی در شهر قم یکی از مشکلات اساسی است، همچنین ساماندهی امداد خودروها در این شهر اقدامی ضروری است و این مشکل چند ساله است، یکی دیگر از مشکلات هم تعطیلی داروخانه‌ها است.

وحید مقدم دبیر شورای ترافیک استان قم در بخش پایانی جلسه خاطرنشان کرد: اکثر مردم خودروی شخصی دارند و با خودروی شخصی به شهر قم سفر می‌کنند، در 9 ماه نخست امسال شاهد رشد 4 درصدی تردد مسافرین در محورهای استان قم بودیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgux93.ak9zx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما