يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب : 60297
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم مطرح کرد

823 خانوار قمی در انتظار حمایت کمیته امداد/ طرح مددکاری اسلامی برای بیش از ۶۰۰ خانوار کمیته امداد اجرا شده است

قم نيوز : مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: اکنون ۸۲۳ خانوار قمی در انتظارند تا تحت حمایت کمیته امداد قرار بگیرند.
823 خانوار قمی در انتظار حمایت کمیته امداد/ طرح مددکاری اسلامی برای بیش از ۶۰۰ خانوار کمیته امداد اجرا شده است
823 خانوار قمی در انتظار حمایت کمیته امداد/ طرح مددکاری اسلامی برای بیش از ۶۰۰ خانوار کمیته امداد اجرا شده است
به گزارش قم نیوز اکبر میرشکار در دیدار حجت الاسلام والمسلمینی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ضمن ارائه گزارشی از خدمات کمیته امداد، با اشاره به اینکه در ۱۰ ماه نخست امسال نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان مشارکت مردمی داشته‌ایم، بیان کرد: با همین کمک‌های مردمی توانسته‌ایم کارهای قابل‌توجهی انجام دهیم که یکی از آن‌ها کمک به خانه‌دار شدن ۱۱۰ خانوار تحت حمایت است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم بابیان اینکه اکنون ۸۲۳ خانوار قمی در انتظارند تا تحت حمایت کمیته امداد قرار بگیرند گفت: برای این افراد عیدی هم در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به اینکه از ماه مبارک رمضان تا ماه جاری بسته‌های معیشتی را به‌صورت آبرومندانه میان خانواده‌ها توزیع کرده‌ایم گفت: با کمک یکی از خیران, تولید و توزیع لباس موردنیاز مددجویان را دنبال و با این کار برای برخی از مددجویان اشتغال‌زایی کرده‌ایم.

میرشکار از تلاش کمیته امداد استان قم در چابک سازی این نهاد برای کاهش هزینه‌های جاری یاد کرد و گفت: نخستین استانی هستیم که طرح مددکاری را برون‌سپاری کرده و سرانه پرونده مددکاران خود را به ۳۰ مورد رسانده‌ایم.

میرشکار با اشاره به اجرای طرح مددکاری اسلامی برای بیش از ۶۰۰ خانوار بدون سرپرست یا سرپرست زندانی گفت: بیش از ۴۶۰ نفر از این افراد بانوان مطلقه هستند و سرپرست نزدیک به ۱۵۰ نفر آن‌ها نیز در زندان هستند.

وی بابیان اینکه در طرح مددکاری اسلامی از خانم‌های ارزشی و انقلابی برای توانمندسازی خانواده‌ها استفاده می‌کنیم افزود: بازگشت خانواده‌های طلاق به سمت زندگی مجدد یکی دیگر اولویت‌های موردنظر طرح مددکاری اسلامی بوده که تاکنون در مورد ۲۱ خانواده به نتیجه موردنظر رسیده‌ایم.

میرشکار با تأکید بر اینکه کمیته امداد به‌صورت ویژه برای رفع آسیب‌های اجتماعی در حال تلاش است، بیان کرد: هزار و ۷۰ مددجو که در سال گذشته تسهیلات دریافت کرده‌اند، امسال به مرحله اشتغال رسیده‌اند و نیازی به امداد ندارند که ۱۷ اسفندماه مراسم ویژه‌ای برای این افراد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcd5x09.yt0zn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما