يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 60319
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

اجرای طرح ملی «بی زباله» با حضور مسؤولان در قم

بانک اطلاعاتی از وضعیت پسماندهای قم تهیه شود
قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در راستای اجرای طرح ملی «بی زباله»، برنامه پاکسازی یکی از نقاط پیرامون شهر قم با حضور جمعی از مدیران و مسؤولان استان در روزهای آینده برگزار می‌شود.
اجرای طرح ملی «بی زباله» با حضور مسؤولان در قم /بانک اطلاعاتی از وضعیت پسماندهای قم تهیه شود
اجرای طرح ملی «بی زباله» با حضور مسؤولان در قم /بانک اطلاعاتی از وضعیت پسماندهای قم تهیه شود
به گزارش قم نیوز تورج همتی در سومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان قم گفت: همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی ذیربط در تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی از وضعیت کمی و کیفی پسماندهای خانگی، صنعتی، کشاورزی، ویژه و خطرناک در استان بسیار مهم و ضروری است.

وی در ادامه افزود: برای تصمیم گیری و برنامه ریزی مناسب برای دفع اصولی پسماندها در بخش‌های مختلف، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، سازمان کشاورزی، شرکت شهرک‌های صنعتی و دانشگاه علوم پزشکی باید وضعیت پسماندها در حوزه‌های مرتبط را کاملاً مشخص کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت جانمایی مناسب برای ایجاد سایت دفع پسماندهای ویژه و صنعتی استان تأکید کرد و گفت: با توجه به پیچیدگی و حساسیت مدیریت پسماندهای ویژه و صنعتی، باید کار کارشناسی دقیق برای جانمایی سایت دفع این نوع پسماندها انجام شده و همه جوانب امر در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه شاهد هستیم گاهی پسماندهای صنعتی استان‌های مجاور نیز در محدوده جغرافیایی استان قم تخلیه می‌شود، خاطرنشان کرد: پلیس راهور باید هرچه بیشتر بر تردد خودروهای حامل پسماند در جاده‌های مواصلاتی استان نظارت داشته و با تخلفات صورت گرفته در این حوزه به شدت برخورد کند.

همتی در پایان با اشاره به فرارسیدن روزهای پایانی سال، از اجرای طرح ملی «بی زباله» و با شعار «از خودمان شروع کنیم» در استان قم خبر داد و گفت: در دو هفته پایانی سال همه دستگاه‌های اجرایی ذیربط باید برنامه ویژه ای برای پاکسازی جاده‌ها و مبادی ورودی شهرها و روستاها و اماکن تفریحی و توریستی داشته باشند و به همین منظور برنامه نمادین پاکسازی با حضور مدیران و مسؤولان استان در روزهای آینده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci3paq.t1auz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما