يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 60324
منبع : خبرگزاری فارس
معاون عمرانی استانداری قم مطرح کرد

لزوم اهتمام دستگاه‌های اجرایی به پاکسازی محدوده شهر در آستانه نوروز

قم نيوز : معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم بر لزوم اهتمام دستگاه‌های اجرایی به پاکسازی محدوده شهر در آستانه نوروز تاکید کرد.
لزوم اهتمام دستگاه‌های اجرایی به پاکسازی محدوده شهر در آستانه نوروز
لزوم اهتمام دستگاه‌های اجرایی به پاکسازی محدوده شهر در آستانه نوروز
به گزارش قم نیوز محسن بهشتی در سومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان قم گفت: متأسفانه موضوع مدیریت پسماندها در کشورمان و در استان قم، با وجود قانون بسیار خوبی که در این زمینه وجود دارد، آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

وی در ادامه افزود: استان قم با توجه به جایگاه برجسته علمی و معنوی در جهان اسلام، نباید دارای چنین وضعیت نابهنجاری در انباشت زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی و بوی نامطبوع در بسیاری از جاده‌ها و مبادی ورودی شهر قم و اماکن تفریحی و توریستی باشیم.

معاون عمرانی استانداری قم ایجاد کمیته فنی ذیل کارگروه مدیریت پسماند استان را در راستای برنامه ریزی و تصمیم گیری هرچه بهتر در این حوزه بسیار مهم دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی ذیربط باید موضوع مدیریت پسماندهای صنعتی، کشاورزی و ویژه و خطرناک را در حوزه‌های مرتبط خودشان با جدیت بیشتری پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی سال، دستگاه‌های اجرایی باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها و امکانات نسبت به پاکسازی پیرامون شهر قم اهتمام ویژه ای داشته باشند، خاطرنشان کرد: باید در طول سال برنامه‌های مستمر پاکسازی با حضور و مشارکت حداکثری مردم انجام شود تا فرهنگ نریختن زباله، تفکیک پسماندها و حفظ محیط زیست در جامعه نهادینه شود.

بهشتی در پایان تصریح کرد: شهرداری قم می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های اجرایی و انتظامی استان قم، افرادی که پسماندها و ضایعات را از درب منازل جمع آوری و پس از تفکیک کردن به فروش می‌رسانند، ساماندهی کرده و اقدام مؤثری در مدیریت پسماندهای شهری به انجام برساند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceex8p.jh87wi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما