پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : 6047
صبح امروز صورت گرفت؛

برگزاری نخستین جلسه شورای گسترش آموزش عالی در قم

قم نيوز : قم نیوز: نخستین جلسه شورای گسترش آموزش عالی صبح امروز در شهر مقدس قم آغاز به کار کرد.
برگزاری نخستین جلسه شورای گسترش آموزش عالی در قم
به گزارش قم نیوز، نخستین جلسه شورای گسترش آموزش عالی صبح امروز با حضور معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاون دانشجویی وزیر علوم و روسای دانشگاه‌های کشور در شهر مقدس قم آغاز به کار کرد.

در ابتدای این برنامه، اعضای شورای گسترش آموزش عالی با حضور در دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت ایران در زمینه برخورداری از آموزش عالی و جایگاه علمی این کشور با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در سخنانی جایگاه قرهنگ در کشور را نامناسب خواند و گفت: انقلاب حق خود را در حوزه فرهنگ ادا نکرده است و در این زمینه باید دست به دامان حوزه و دانشگاه شد.

وی بر بازبینی کتب درسی دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: کتاب‌هایی که اکنون در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود میراث گذشته است و باید مقداری روی اساتید کار کرد و ارزش‌های اسلام را به آنها فهماند و گفت که همه علوم را می‌توان با عینک توحیدی مشاهده کرد.

نادری منش، معاون وزیر علوم نیز در سخنانی به جایگاه علمی ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: در حالی که در سال ۸۰ تنها هشت مقاله در زمینه نانوتکنولوژی داشتیم، در سال ۹۰ بیش از دو هزار و ۶۰۰ مقاله در این زمینه داشتیم که حاکی از رشد ۳۰۰ درصدی است.

وی خواستار ارتباط بیشتر حوزه و دانشگاه شد و بیان کرد: اگر تئوری‌های دانشگاهی ما برگرفته از قرآن کریم باشد، مرجع واقعی علم در جهان خواهیم بود.

اعضای شورا سپس در دفتر آیت‌الله مقتدایی، مدیر حوزه علمیه قم حاضر شده و جلسه خود را در این دفتر آغاز کردند.

مقتدایی در سخنانی ابراز کرد: پیشرفت‌های خوبی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی داشته‌ایم اما مهم این است که این پیشرفت‌ها در راستای اهداف اسلامی باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: اگر بخواهیم علم را به دنیا صادر کنیم باید در نظر داشته باشیم این علم باید همراه با معارف دینی باشد.

بازدید از مجتمع آموزش عالی امام خمینی، بازدید از دانشگاه مجازی المصطفی، زیارت مسجد مقدس جمکران و زیارت بارگاه ملکوتی حضرت معصومه در قم از دیگر برنامه‌های این شوراست.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdci.5aqct1auybc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما