شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : 60556
منبع : خبرگزاری فارس
مديرعامل مركز مشاوره زندگي به رنگ خدا خبر داد

اجراي طرح تولد دوباره عشق در قم

قم نيوز : مديرعامل مركز مشاوره زندگي به رنگ خدا از اجراي طرح تولد دوباره عشق در قالب كارگاه تخصصي پيشگيري از طلاق در قم به منظور منصرف كردن زوجين از طلاق و بازگشت به زندگي مشترك خبر داد.
اجراي طرح تولد دوباره عشق در قم
اجراي طرح تولد دوباره عشق در قم
به گزارش قم نیوز تشکیل زندگی مشترک از جمله تصمیمات سرنوشت‌ساز زندگی هر انسان است که باید با تعقل و تحقیق درباره آن تصمیم‌گیری شود تا نتیجه مورد رضایت زوجین را به همراه داشته باشد و پس از آغاز زندگی مشترک خود احساس شکست و اشتباه نکنند.

دریافت مشاوره در آغاز ازدواج و دریافت راهنمایی‌های لازم از جمله مواردی است که تعامل دو نفر را میسر می‌کند تا بتوانند با نحوه ارتباط مناسب با یکدیگر آشنا شوند زیرا بسیاری از اختلافات به دلیل دریافت نکردن این مهارت‌ها است.

بسیاری از زوجین نیز که به دلیل اختلافات تصمیم به طلاق می‌گیرند از داشتن چنین مهارت‌هایی محروم هستند به طوری که با دریافت آموزش‌ها به زندگی مشترک خود باز می گردند و از طلاق منصرف می‌شوند.

به منظور نحوه ارائه مهارت‌ها و مشاوره به زوج‌های جوان و طرح‌های اجرای شده در این زمینه با علیرضا امیدواریان مدیرعامل مرکز مشاوره زندگی به رنگ خدا به گفت‌وگو پرداختیم.

 

 فعالیت‌های بنیاد خانواده در چه حوزه‌هایی انجام می‌شود؟

در بنیاد خانواده فعالیت‌های چشمگیر در حوزه ازدواج و خانواده با تکیه بر توان مردمی و حضور افراد توانمند، کارشناسان و فعالان نخبه حوزه ازدواج و خانواده به صورت متمرکز در قم انجام می‌شود؛ مرکز ملی مهارت‌های زندگی یکی از ارکان این بنیاد است که در این مرکز فعالیت می کند.

در حوزه آموزش تخصصی حوزه ازدواج با شورای هماهنگی بانک‌ها‌، بهزیستی و قوه قضاییه تفاهم‌نامه‌ای از سوی بنیاد خانواده و مرکز مشاوره زندگی به رنگ خدا به عنوان نخستین مرکز مشاوره تخصصی ازدواج خانواده با رویکرد اسلامی در کشور منعقد شده است.

در این تفاهم‌نامه ذکر شده که زوج‌هایی که می‌خواهند وام ازدواج خود را دریافت کنند گواهی کارگاهی به نام زندگی پایدار یکی از موارد الزامی برای درخواست وام آنها است که مرکز ملی مهارت‌های زندگی با نام مشاوره زندگی به رنگ خدا این کارگاه ها را برگزار می‌کند.

 

 در کارگاه ازدواج چه فعالیت هایی انجام می شود؟

کارگاه  ازدواج در مدت زمان نیم روز برگزار می شود که در آن در زمینه مهارت‌های ارتباطی و کلامی بین زوجین و مسائل جنسی مباحثی ذکر می‌شود.

 

 آیا در زمینه کاهش طلاق نیز فعالیتی دارید؟

در مورد طلاق نیز برای نخستین بار تفاهم‌نامه‌ای با قوه قضائیه و اداره ورزش و جوانان قم منعقد شده که بر اساس آن کارگاهی با نام تولد دوباره عشق برگزار می‌شود . گواهی کارگاه تولد دوباره عشق از جمله مدارک ثبت اظهارنامه طلاق آنها محسوب می‌شود و زن و شوهرهایی که می‌خواهند اظهار طلاق بدهند در کارگاه نیم روزه شرکت می‌کنند که اتفاقات شگفت‌انگیزی در این کارگاه رقم می‌خورد.

در چنین کارگاهی نزدیک به 40 درصد از شرکت کنندگان به زندگی مشترک برمی‌گردند و از طلاق منصرف می شوند. همایش های گذشته با حضور دکتر عبدالرضا کردی و بنده به طور مشترک در سالن بعثت فرهنگسرای جوان اجرا می شد که متاسفانه دکتر کردی در سانحه اخیر هوایی جان باخت.

 

 در همایش تولد دوباره عشق چه مباحثی آموزش داده می‌‌شود؟

پس از آغاز همایش با ارائه مطالبی به مخاطبان آگاهی داده می‌شود که برای تداوم زندگی مشترکشان به دریافت آموزش‌ نیاز دارند البته در این زمینه باید تلاش کنند.

وسواس، برخوردهای نا به هنجار، ضعف اعصاب، سردردها و ... بیماری مانند سرماخوردگی نیست بلکه مشکلات روانی است که با روان درمانی و آموزش به طور کامل برطرف می‌شود و شرکت‌کنندگان همایش این امر را تأیید می کنند.

از این مرحله به بعد به فرد کمک می‌شود تا به خواسته خود برسد. کارگاه تکمیلی برگزار می‌‌شود یا در مراکز زوج درمانی یا روان درمانی به صورت تخصصی به آنها آموزش داده می‌شود و حتی در منازل نیز مشکلات افراد برطرف می‌شود.

در این همایش به عنوان دستگاه غیردولتی و عام المنفعه و مرکزی که به طور تخصصی حمایت از خانواده‌ها در استان قم را بر عهده دارد بیان می‌شود که در هر زمینه‌ای یار و یاور شما هستیم.

 

 چگونه ارتباط افراد متقاضی دریافت مشاوره و کمک با شما ادامه پیدا می‌کند؟

کارت‌هایی با عنوان تولد دوباره عشق وجود دارد و کسانی که می‌خواهند از ما در هر زمینه‌ای حمایت دریافت کنند کارت مربوط را تکمیل می‌کنند و به ما برمی‌گردانند تا از حمایت‌های لازم  بهره‌مند شوند.

زوج اگر به این نتیجه برسند که هر اندازه تلاش کنند به زندگی مشترک نخواهند برگشت یا کسانی که زندگیشان دیگر برای برگشت مناسب نیست طلاق می‌گیرند.

کسانی که مشکلات سطحی در زندگی مشترک دارند با آموختن اندک مهارت‌هایی به زندگی مشترک برمی‌گردند بنابراین چنین افرادی با کمترین حمایت ظرفیت برگشت به زندگی را دارند به طوری که در هر همایش با شرکت 200 زوج 50 کارت تکمیل می‌شود.

با این زوج‌ها ارتباط برقرار شده و کمک و حمایت می‌شوند و درمان و مشاوره دریافت می‌کنند تا به زندگی بی‌خطر و بی‌آسیب برگردند و دوباره اتفاق ناگواری برای آنها روی ندهد.

 

 آیا طرح تولد دوباره عشق در شهرهای دیگر نیز اجرا شده است؟

این طرح نمونه مشابه در شهرهای دیگر ندارد البته تلاش شده که طرح به فعالان در دیگر شهرها نیز ارائه شود و همزمان با برگزاری نخستین جلسه در قم با مسؤولان اصفهان، یزد، و چند شهر دیگر صحبت شده و مشاوره ارائه شده تا با مدیران درجه اول استان به این تفاهم‌ برسند.

در نظر داریم به مدل‌های درستی در این زمینه دست پیدا کنیم تا به عنوان طرح آماده در مرکز آن را بتوانیم به تصویب برسانیم.

 

تاکنون چند همایش برگزار شده و در هر همایش چند نفر شرکت می‌کنند؟

تاکنون 5 همایش برگزار شده که در این جلسات استقبال خوب بوده و در هر همایش 180 تا 190 زوج شرکت داشتند. حتی آمار ثبت‌نامی‌ها 260 تا 270 زوج بود بنابراین می‌توان بیان کرد حداقل 200 زوج در همایش شرکت می‌کنند.

وضعیت طلاق اوضاع مناسب و رو به سامانی نیست ولی تلاش می‌شود تا با توکل و مدد خدا این فعالیت سامان پیدا کند.

 

برنامه کارگاهی طرح تولد دوباره عشق چگونه است؟

شرکت‌کنندگان ساعت 7:30 در محل همایش حاضر شده و تا ساعت هشت پذیرش می‌شوند. حدود 40 دقیقه اول نکات اصلی و کلیدی بیان می‌شود تا نسبت به هدف همایش آگاه شوند و سپس مطالب علمی و پرسش و پاسخ و فضاهای شاد مرتبط با حوزه روانشناختی ایجاد می‌شود و یک ربع تا 20 دقیقه زمان استراحت تعیین شده و سپس برنامه تا ساعت 12 ادامه دارد.

مباحث آموزشی، تخصصی، پرسش و پاسخ و انرژی درمانی ارائه می‌شود تا کسانی که دلایل بی‌معنا و نامعقول برای طلاق دارند از این اقدام منصرف شوند.

این نکته را باید ذکر کنم طی ماه های اخیر طبق آمار قوه قضاییه ٣٨ درصد ثبت طلاق در قم کم شده و غیر از این همایش اقدام قابل توجهی صورت نگرفته و ما در آمار و ارقام نیز نتیجه برگزاری این کارگاه ها را شاهد هستیم.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcb0sb0.rhbgspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما