دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : 60674
منبع : خبرگزاری فارس
کیش، احترام گذاشت

تجلیل از قهرمانی ایثار قم در کیش

قم نيوز : تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم به پاس قهرمانی در مسابقات لیگ باشگاه‌های کشور در جزیره کیش مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفت.
تجلیل از قهرمانی ایثار قم در کیش
به گزارش قم نیوز تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم در هشتمین سال فعالیت حرفه‌ای خود در سطح اول بسکتبال با ویلچر ایران موفق به کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی فصل 1396 لیگ باشگا‌ه‌های کشور شد و بدین‌ترتیب به چهارمین قهرمانی و هفتمین جام معتبر خود از لیگ‌های این رشته دست یافت.

این تیم که از سال 1389 موفقیت‌های خود را با کسب مقام نایب‌قهرمانی لیگ دسته اول بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور آغاز کرد و سپس دو نایب‌قهرمانی سال‌های سال‌های 1391 و 1382 لیگ برتر، دو قهرمانی سال‌های 1393 و 1394 لیگ برتر و قهرمانی‌ سال‌های 1394 و 1396 لیگ دسته دوم ایران را به دست آورد، اکنون پرافتخارترین باشگاه خصوصی ورزش جانبازان و معلولین در قم محسوب می‌شود.

ایثار قم به واسطه کسب این موفقیت‌ها اکنون یکی از باشگاه‌های پرافتخار ورزش جانبازان و معلولین در ایران نیز به شمار می‌رود و پس از جدیدترین موفقیت خود یعنی کسب رتبه نخست و عنوان قهرمانی لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور در سال 1396 در جزیره کیش مورد تقدیر قرار گرفت.

بسکتبالیست‌های جانباز و معلول تیم ایثار قم به پاس کسب این موفقیت از سوی حاج محمد شفیعی مدیریت هتل ارم کیش به این جزیره زیبا دعوت شده و شدند و مدیریت رستوران و کافی شاپ ساحلی میرمهنای این جزیره نیز از قهرمان امسال رقابت‌های باشگاهی بسکتبال با ویلچر ایران قدردانی کرد.

* غفارزاده: درس زندگی را باید از جانبازان و معلولین آموخت

مدیر مجموعه ساحلی میرمهنای کیش در مراسم تجلیل از تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم تصریح کرد: به واقع درس زندگی را باید از جانبازان و معلولین عزیز آموخت که با اراده‌ای قوی و پولادین روی پای خود ایستاده‌اید و نه تنها بهتر از سایر اقشار جامعه برای اجتماع نقش مثبت دارید بلکه افتخارآفرین هستید.

مهدی غفارزاده خدمت به قشر جانباز و معلول را یک فرصت و شانس بزرگ زندگی برای هر یک از مسوولان کشور توصیف کرد و افزود: به واقع اراده و عزم بالای شما برای ما یک درس بزرگ است، شما با تکیه بر توان خود به ما درس زندگی می‌دهید و ثابت می‌کنید که انسان با اراده زنده است.

وی تاکید کرد: خدمت به عزیزان جانباز و معلول یک خدمت بزرگ و فرصت مغتنمی است که نصیب هر شخصی نمی‌شود، جانبازان عزیز در مقطعی از زندگی خود برای حفظ کیان این مملکت جانفشانی و ایثار کردند و شایسته هرگونه خدمت هستند، ضمن اینکه معلول جزیی از اجتماع است، بنابراین جامعه امروز و تک تک مسوولان باید بیشتر به فکر عزیزان معلول و رفع نیازهای ضروری‌ آنها به عنوان یک وظیفه باشند.

مدیر مجموعه ساحلی میرمهنای کیش تصریح کرد: به دست آوردن مقام قهرمانی ایران در رشته سختی همچون بسکتبال با ویچلر، آن هم با کمترین امکانات و منابع مالی نشان از مدیریت صحیح، ارائه و تدبیر در باشگاه موفقی همچون ایثار قم است و از اینکه قهرمان بسکتبال با ویلچر ایران در این جزیره در کنار ما حضور دارد بسیار خوشحال بوده و به خود می‌بالیم.

* خوشرفتار: ورزش از معلول یک انسان خودکفا می‌سازد

در مراسم تجلیل از قهرمانی سال 1396 تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم در مجموعه ساحلی میرمهنای کیش، مدیرعامل این باشگاه کسب این موفقیت را لطف خدا و نتیجه همت، تلاش و پشتکار کادر فنی و بازیکنان بومی تیم ایثار دانست و اظهار کرد: ایثار در عرصه‌های همگانی، قهرمانی، فرهنگی، آموزشی و توان‌بخشی ورزش فعالیت می‌کند.

علی خوشرفتار تصریح کرد: هدف باشگاه بالاتر از قهرمانی و رفتن روی سکو، یاری رساندن به جانبازان و معلولین عزیز است و حضور این عزیزان به ویژه معلولین در صحنه ورزش بسیاری از مشکلات روحی، جسمی و روانی آنها را برطرف می‌کند و ورزش از یک معلول یک انسان خودکفا می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: این اتفاق در باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین ایثار قم رخ داده  امروز به برکت الطافی که خداوند بزرگ از این اقدام نصیب مجموعه ایثار کرده، تیم ما با اتکاء و تکیه بر توان، استعداد و قابلیت‌های فنی نیروهای بومی اعم از مربی و بازیکن توانسته قهرمان ایران شود.

مدیر عامل باشگاه جانبازان و معلولین ایثار قم تصریح کرد: با این حال هنوز آنچنان که باید و شاید توجه چندانی به این قشر در جامعه وجود ندارد، حمایت کافی صورت نمی‌گیرد و نگاه مثبت به عرصه‌ مهمی همچون ورزش که به صورت خودکار هزینه‌های درمان را کاهش می‌دهد، مشکلات روحی و جسمی را رفع می‌کند و به معلول اراده، شخصیت، اعتبار و جایگاه اجتماعی می‌دهد، کافی نیست، همچنین منابع مالی محدود هستند.

* ابطحی: ایثار قم در موفقیت‌های برون‌مرزی بسکتبال با ویلچر تاثیر مثبت دارد

یحیی ابطحی عضو هیات مدیره و مدیر تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم تصریح کرد: اصلی‌ترین اولویت کاری ما در این باشگاه توان‌بخشی است، یعنی اینکه یک معلول را از گوشه‌نشینی و انزوا به متن جامعه بیاوریم زیرا به برکت ورزش بدون توجه به محدودیتی جسمی، با اعتماد به نفس بالا روی پای خود می‌ایستد و بخش اعظمی از نیازهای خود را با اراده و توان خود برطرف می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: باشگاه جانبازان و معلولین ایثار قم به برکتی که خداوند بزرگ از این نیت نصیب کرده، دارای ورزشکاران بسیار خوب و توانمندی از بین نیروهای بومی است و علاوه بر کسب عناوین و مقام‌های متنوع در سطح داخلی و بین‌المللی، در موفقیت بسکتبال با ویلچر ایران در رویدادهای برون‌مرزی نظیر میادین آسیایی، جهانی و پارالمپیک این رشته نیز تاثیرگذاری مثبت دارد.

انتهای پیام / 138
https://qomnews.ir/vdcc0eqe.2bqxm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما