دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 60684
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هیأت مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان قم مطرح کرد

ایجاد معیشت پایدار با توسعه گردشگری در قم

قم نيوز : عضو هیأت مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان قم گفت: توسعه بخش گردشگری موجب ایجاد معیشت پایدار برای مردم در استان می‌شود.
ایجاد معیشت پایدار با توسعه گردشگری در قم
ایجاد معیشت پایدار با توسعه گردشگری در قم
به گزارش قم نیوز رضا علی اصل ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به ویژگی‌های استان قم اظهار کرد: این استان از ابتدا با بخش گردشگری عجین شد، در گذشته راه ابریشم از استان قم می‌گذشت و به این دلیل کاروانسراهای زیادی در طول تاریخ در این استان احداث شد.

وی ادامه داد: توسعه بخش گردشگری موجب ایجاد معیشت پایدار برای مردم در استان قم می‌شود، این استان به دلیل مشکل کمبود آب، امکان توسعه بخش کشاورزی را ندارد و تقدیر استان قم با بخش گردشگری گره خورده است.

عضو هیأت مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان قم افزود: این استان گرچه که وسعت کمی دارد، اما به دلیل میراث فرهنگی، یک استان شگفت انگیز است.

علی اصل با اشاره به نگاه گردشگران به فرهنگ استان قم اظهار کرد: فرهنگ جامعه میزبان یکی از ظرفیت‌ها در این استان است و گردشگران به ملاحظات فرهنگی شهر قم در هنگام سفر به این شهر توجه می‌کنند.

محمد تقی مستقیمی نیز در ادامه این نشست با اشاره به وضعیت هتل‌های شهر قم اظهار کرد: در این شهر 60 هتل و هتل آپارتمان در مناطق مختلف وجود دارد، دلیل عدم توسعه هتل‌ها در شهر قم در گذشته به دلیل همکاری نکردن مدیران وقت شهرداری بود.

وی ادامه داد: تا اوایل دهه 70، پنج هتل در شهر قم داشتیم و در طول دو دهه اخیر هتل‌های زیادی در این شهر احداث شد، همچنین در این مدت شاهد ساخت مجتمع‌های بین راهی با کیفیت بالا در محورهای مواصلاتی استان قم بودیم.

رئیس جامعه هتل‌ها و هتل‌های آپارتمان استان قم در پایان خاطرنشان کرد: موانعی در زمینه توسعه امکانات اقامتی در شهر قم وجود دارد که باید این موانع با تلاش مدیران رفع شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdo909.yt0zj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما