سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 60736
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد

برگزاری آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم با حضور 9400 شرکت کننده

قم نيوز : مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم امسال با حضور 9 هزار و 400 شرکت کننده دنبال خواهد شد.
برگزاری آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم با حضور 9400 شرکت کننده
برگزاری آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم با حضور 9400 شرکت کننده

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد
برگزاری آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم با حضور 9400 شرکت کننده
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم امسال با حضور 9 هزار و 400 شرکت کننده دنبال خواهد شد.

به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداسماعیل حسینی‌مقدم ظهر امروز در نشست خبری طرح تربیت حافظان قرآن کریم که در سالن جلسات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد، با اشاره به برگزاری ششمین مرحله آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، اظهار کرد: این طرح در راستای تدبیر مقام معظم رهبری پیرامون تربیت حافظان قرآن کریم در جمهوری اسلامی برگزار شده است.

وی از ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسات قرآنی و سازمان اوقاف و امور خیریه در برگزاری این آزمون یاد کرد و گفت: سهمیه استان قم در سال جاری پوشش هفت هزار نفر از علاقه‌مندان به حفظ قرآن در برنامه آموزشی بود که خوشبختانه همانند سال‌های گذشته با موفقیت اجرا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: در راستای افزایش تعامل و استفاده بهینه از امکانات و نیروها آزمون پایانی طرح حفظ قرآن و عترت به طور مشترک از سوی مجموعه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم همزمان با 10 اسفندماه سال جاری در محل مصلی نماز جمعه قم برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود دو هزار نفر در این آزمون شرکت کرده بودند، مطرح کرد: آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم امسال با حضور 9 هزار و 400 نفر شرکت کننده دنبال خواهد شد.

حسینی‌مقدم افزود: هم‌افزایی و تعامل سازنده میان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم و  اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موجب رشد قابل توجه ثبت نام کنندگان در این طرح شده است که نشان‌گر تاثیر مطلوب هم‌افزایی میان دستگاه‌های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه 323 نفر در آزمون حفظ کل قرآن کریم شرکت می‌کنند، عنوان کرد: همچنین 72 نفر در آزمون حفظ 25 جزء، 237 نفر در آزمون حفظ  20 جزء، 904 نفر در آزمون حفظ پنج جزء، هزار و 926 نفر در آزمون حفظ جزء 30، 619 نفر در آزمون حفظ 10 جزء، 321 نفر در آزمون حفظ 15 جزء و سایر شرکت کنندگان در دیگر رشته‌ها شرکت کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: مجموع رشته‌های برگزاری آزمون 22 رشته مختلف است که در چهار گروه رشته حفظ، مفاهیم، معارف عترت و تدبر در قرآن برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال 15 دوره آزمون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ششمین دوره آزمون اوقاف بوده است، تصریح کرد: ثبت نام این طرح از 20 آذرماه آغاز شده بود و تا 20 بهمن‌ماه نیز ادامه داشت.

حسینی‌مقدم با اشاره به اینکه هفته قرآن و عترت برای نخستین بار در استان قم با مشارکت دستگاه‌های مختلف برپا خواهد شد، یادآور شد: این مسابقات از سوی معاونت قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش مسابقه با 21 رشته برگزار شده و در مرحله داوری قرار دارد که نتایج آن تا 15 اسفندماه اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای مراسم‌های این هفته در جلسات متعدد انجام شده است، اضافه کرد: مراسم افتتاحیه برنامه‌های هفته قرآن و عترت در تاریخ 12 اسفندماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) با خطبه‌خوانی آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از برپایی محفل قرآنی و ویژه برنامه شام میلاد حضرت زهرا(س) در حرم حضرت معصومه(س) یاد کرد و گفت: مراسم اختتامیه این هفته نیز در تاریخ 30 فروردین ماه همزمان با شب میلاد امام حسین(ع) با تجلیل از افراد برگزیده دنبال خواهد شد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb0zb0.rhbgfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما