چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 60760
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس پلیس فتا استان قم مطرح کرد

سهم سواد رسانه اي در پيشگيري از آسیب‌های فضاي مجازي

قم نيوز : رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان ارتقاء سواد رسانه اي والدين از تهديدات و آسیب‌های فضاي مجازي را گامي مهم در پيشگيري از آسیب‌های اجتماعي برشمرد.
سهم سواد رسانه اي در پيشگيري از آسیب‌های فضاي مجازي
سهم سواد رسانه اي در پيشگيري از آسیب‌های فضاي مجازي
به گزارش قم نیوز سرهنگ علی موالی با بیان این که فضای مجازی با وجود فواید بسیار زیاد، آسیب‌هایی نیز همراه داشته که گاهاً خسارت عمده ای به افراد وارد می‌کند، نشر تحلیل نادرست مسائل جامعه توسط عده ای ناآگاه و فریب خورده در فضای مجازی را از جمله آسیب‌های این فضا و خواسته دشمنان دانست و تولید محتوای مناسب توسط مراکز علمی و فرهنگی را در راستای فرهنگ سازی مهم ارزیابی کرد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم افزود: لجام گسیختگی فضای مجازی موجب شده تا والدین برای تربیت فرزندانشان با مشکلات عدیده ای مواجه باشند.

سرهنگ موالی ارتقاء سواد رسانه ای والدین از تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی را گامی مهم در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و افزود: اینترنت ابزاری مناسب برای توسعه افکار و اندیشه محسوب شده به شرطی که در راه صحیح استفاده شود.

وی با بیان این که با وجود فضای مجازی در اختیار نوجوانان، فضای تشخیص هنجار از ناهنجار برای برخی از آن‌ها سخت شده است، گفت: متاسفانه برخی از والدین خودشان غرق در فضای مجازی بوده و هیچ گونه نظارتی بر فرزندانشان ندارند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان تاکید کرد: باید نسبت به خطرات فضای مجازی شامل تغییر الگوهای دینی، جایگزینی سبک زندگی غربی، از بین رفتن بنیان خانواده و ترویج بدپوششی، آگاهی افزایی و بصیرت بخشی صورت گیرد.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdciuyaq.t1auq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما