پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب : 60821
منبع : خبرگزاری فارس

سومین جشنواره مصرف منطقی دارو برگزار شد

قم نيوز : طی مراسمی با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم و آموزش و پرورش استان، سومین جشنواره مصرف منطقی دارو برگزار شد.
سومین جشنواره مصرف منطقی دارو برگزار شد
سومین جشنواره مصرف منطقی دارو برگزار شد
به گزارش قم نیوز طی مراسمی با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم و آموزش و پرورش استان، سومین جشنواره مصرف منطقی دارو برگزار شد.

این مراسم با حضور ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، میلانی معاون غذا داروی دانشگاه، مجتبی رمضان بیگی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش و جمعی از دانش آموزان استان قم برگزار شد.

این جشنواره ویژه گروه سنی هفت تا 12 سال بود که بیش از 2 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. این جشنواره بر مصرف صحیح و منطقی دارو تاکید دارد که آثار در بخش‌های نقاشی، روزنامه دیواری، فیلم کوتاه، داستان، شعر و... ارسال شد و در پایان از 15 اثر برتر تجلیل به عمل آمد.

میلانی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم در این مراسم گفت: گروه سنی هفت تا 12 سال به عنوان قشر آینده ساز کشور هستند که با توجه به لزوم استفاده منطقی از دارو، این جشنواره می‌تواند در ایجاد بسترهای فرهنگ مناسب در این گروه سنی مؤثر باشد.

وی بیان داشت: خوشبختانه با اقدامات فرهنگی صورت گرفته، شاهد اثر بخشی و کاهش مصرف غیرمنطقی دارو هستیم که باید این میزان مصرف غیرمنطقی روز به روز کاهش یابد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان داشت: متاسفانه در کشور و به تبع آن در استان قم، مصرف غیر منطقی دارو و به ویژه آنتی بیوتیک بالاست که برگزاری جشنواره‌هایی از این دست در راستای کاهش  مصرف مؤثر است.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcgq793.ak9zx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما