يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : 61002
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم مطرح کرد

عدم توجیه اقتصادی دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی برای واحدهای تولیدی

قم نيوز : مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: در بسیاری از واحدهای تولیدی به دلیل نرخ بالای سود تسهیلات ریالی و ارز نوسازی و بازسازی، دریافت این تسهیلات توجیه اقتصادی ندارد.
عدم توجیه اقتصادی دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی برای واحدهای تولیدی
عدم توجیه اقتصادی دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی برای واحدهای تولیدی
به گزارش قم نیوز مجید آوری فرد ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری با اشاره به نرخ بالای آب بها در شهرک‌ های صنعتی استان اظهار کرد: با برگزاری جلسه ای به این نتیجه رسیدیم که قیمت آب بها در این شهرک‌ها، گران نیست.

وی ادامه داد: افزایش فناوری در واحدهای تولیدی موجب کاهش هزینه‌های تمام شده تولید کالا می‌شود، اما این مساله نیاز به تسهیلات بالایی دارد، در این راستا در بسیاری از واحدهای تولیدی به دلیل نرخ بالای سود تسهیلات ریالی و ارز نوسازی و بازسازی، دریافت این تسهیلات توجیه اقتصادی ندارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: در خصوص شرکت امید پدیده گرمسار، موافقت اداره کل محیط زیست با این واحد به صورت موقت بود، این شرکت اقدام به خرید زمین برای انتقال به شهرک شکوهیه کرده است، پیشنهاد کردیم ضمن اخذ تعهد از واحد برای انتقال محل کارخانه با صدور پروانه بهره برداری شرکت امید پدیده گرمسار موافقت شود.

آوری فرد با اشاره به برق شهرک صنعتی شکوهیه اظهار کرد: تمام چاه‌های شهرک و ایستگاه‌های پمپاژ کاربری صنعتی داشته و آب واحدهای صنعتی را تامین می‌کند، لذا تعرفه برق مصرفی مورد فوق باید صنعتی حساب شود.

امیر طیبی نژاد در ادامه این جلسه با اشاره به چاه‌های آب شهرک صنعتی شکوهیه اظهار کرد: برداشت از این چاه‌ها با ظرفیت کامل است، حق النظاره از یک چاه در این شهرک حدود 270 میلیون تومان است.

وی ادامه داد: اکنون در شهرک صنعتی سلفچگان از چاه‌ها، آبی برداشت نمی‌شود، اما با این وجود حق النظاره در مورد این چاه‌ها پرداخت می‌شود، برای شهرک صنعتی سلفچگان به این چاه‌ها در آینده نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: نیاز به 155 لیتر آب در ثانیه برای تامین نیازهای واحدهای صنعتی در شهرک شکوهیه داریم، صنعت در این شهرک رو به رشد است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciruaq.t1azu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما