يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : 61008
منبع : خبرگزاری فارس
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم مطرح کرد

لزوم هدایت منابع بانک‌های خصوصی قم به بخش تولید

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: باید منابع بانک‌های خصوصی در استان را به بخش‌ تولید هدایت کنیم، بسیاری از منابع استان قم در اختیار این بانک‌ها است.
لزوم هدایت منابع بانک‌های خصوصی قم به بخش تولید
لزوم هدایت منابع بانک‌های خصوصی قم به بخش تولید
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری با اشاره به لزوم شناسایی واحدهای نیازمند تسهیلات بازسازی و نوسازی در استان قم اظهار کرد: این واحدها باید در سال جاری شناسایی شوند تا بدانیم به چه میزان تسهیلات در این زمینه در استان نیاز است.

وی ادامه داد: تعطیلی واحدهای صنعتی هزینه‌های سنگینی برای کشور دارد و باید تسهیلات نوسازی و بازسازی به صورت تسهیلات سرمایه ثابت پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: در سال آینده تفاهم‌نامه‌هایی بین استانداری، دستگاه‌های اجرایی و سیستم بانکی امضا خواهد شد تا منابع موجود در قم به درستی هدایت و کنترل شود، باید منابع بانک‌های خصوصی در استان قم را به بخش‌ تولید هدایت کنیم.

غضنفری با اشاره به لزوم افزایش پرداخت تسهیلات به واحدهای گردشگری استان قم اظهار کرد: بانک گردشگری باید به صورت جدی و تخصصی در پرداخت تسهیلات گردشگری ورود کند، منابع موجود در این بانک اندک نیست.

وی ادامه داد: از بانکی که در استان قم در زمینه پرداخت تسهیلات به تولیدگران مشارکت داشته باشد، تقدیر می‌کنیم، بانک صنعت و معدن در استان قم در زمینه پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید شایسته تقدیر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: به دنبال پرداخت تسهیلات به افراد بدون اهلیت نیستیم، باید تسهیلات بانکی به افرادی دارای صلاحیت پرداخت شود تا شاهد تقویت بخش تولید باشیم.

غضنفری با اشاره به لزوم توجه به بخش حفاظت محیط زیست استان قم اظهار کرد: باید به مسائل حفاظت محیط زیست توجه کنیم تا سلامت مردم به خطر نیفتد، البته در این زمینه به دنبال حفظ بخش تولید هستیم.

وی ادامه داد: باید عوارضی برای واحدهای تولیدی آلاینده در استان قم مشخص شود، اما این عوارض را برای چند ماه فریز کنیم تا تولید کننده مجبور به رفع آلایندگی واحد تولیدی خود شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یک ستاد فرابخشی و براساس قانون است، باید کارایی این ستاد مشخص شود و گزارشی را در خصوص میزان اجرای مصوبات ستاد تهیه کنیم، باید کارهای شاخص ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به مرکز منعکس شود.

غضنفری با اشاره به وظایف ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم اظهار کرد: در این ستاد به مشکلات پیش روی بخش تولید پرداخته می‌شود، بخشی از این مشکلات مربوط به دستگاه‌های اجرایی، بخشی مربوط به مدیریت واحدهای تولیدی و بخشی نیز مربوط به منابع تامین سرمایه است.

وی ادامه داد: در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم گزارش‌هایی از منابع تامین سرمایه برای واحدهای تولیدی استان ارائه می‌شود، این ستاد از اختیارات زیادی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی قم برخوردار است و راهکارهای قانونی برای رفع مشکلات این واحدها در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با همفکری مدیران پیدا می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در مسیر قانونی پیش بروند تا بتوانند موانع پیش روی بخش تولید را بردارند، همه چیز در این خصوص باید براساس قانون باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcev78p.jh8z7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما