دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 61060
منبع : روابط عمومی

معاون ستاد اقامه نماز کشور: اجرای ۲۴ برنامه آموزشی و تولید محتوا

قم نيوز : معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور گفت: در سال آینده ۲۴ عنوان برنامه و فعالیت در سطح کشور داریم که ۱۲ برنامه آموزشی و ۱۲ برنامه نیز در زمینه تولید محتواست که از این تعداد ۹ برنامه در ستاد مرکزی کشور و ۱۵ برنامه نیز در سطح استان ها اجرا می شود.
معاون ستاد اقامه نماز کشور: اجرای ۲۴ برنامه آموزشی و تولید محتوا
معاون ستاد اقامه نماز کشور: اجرای ۲۴ برنامه آموزشی و تولید محتوا
به گزارش مق نیوز منصور سَرگَزی در نشست کمیته برنامه ریزی سال ۱۳۹۷ معاونت فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور که با حضور مدیران و کارشناسان ستاد اقامه نماز از ۱۶ استان کشور در سالن جلسات مجتمع فرهنگی و آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد، با خیرمقدم به شرکت کنندگان و تقدیر از میزبانی استان قم در این نشست، یاد و خاطره شهیدان و امام خمینی(ره) را گرامی داشت و بر پیروی از راه و آرمان های ایشان تاکید کرد.
وی گفت: در این نشست ۲ روزه بنا داریم تا از تجربه ها، دیدگاه ها، نظرها و پیشنهادهای مدیران و کارشناسان برای تدوین و برنامه ریزیِ فعالیت ها و برنامه های این معاونت در موضوع های فرهنگی، آموزشی و یاوران نماز استفاده کنیم. وی خاطرنشان کرد: این هم افزایی، همفکری و مشارکت می تواند ما را در اجرای هر چه بهتر برنامه ها در سطح کشور یاری کند، تا بتوانیم با استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های تمام استان ها، برنامه ها و هدف های خود را بهتر پیگری کنیم.

سَرگَزی با تاکید بر اینکه برگزاری چنین جلسه هایی همیشه سودمند و مورد استفاده بوده است، اظهار کرد: همیشه جلسه های بانشاط و فعالی داشته ایم و از این تشریک مساعی ها، توانسته ایم به راهکارهای اجرایی و جدیدتری دست یابیم.

وی تصریح کرد: برنامه های معاونت فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور برای سال آینده در کارگروه های سه گانه در این نشست مورد بررسی و بحث قرار می گیرد و مصوبه های این نشست به صورت شیوه نامه نهایی مبنای عمل برای سال آتی در سراسر کشور قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه یک تغییر ماهوی در برنامه های سال آینده صورت گرفته است، گفت: برای سال آینده به فصل خداوند متعال و با همکاری تمام استان ها، رویکردهای جدیدی را تعریف کرده ایم، تا بتوانیم در امر نماز از توانمندی ها و ظرفیت های جدید استفاده کنیم و موثر باشیم.
سَرگَزی با اشاره به برون سپاری برنامه ها اظهار کرد: بخشی از برنامه ها توسط دستگاه های متولی قابل انجام است، تا ما بتوانیم در بخش های جدید ورود پیدا کنیم.
وی تاکید کرد: باید از ظرفیت های نهادها، دستگاه ها و گروه های موثر جامعه مانند آموزش و پرورش، کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انجمن اولیا و مربیان، اصناف، استادان دانشگاه، هنرمندان و خانواده ها در امر تبیین و گسترش فرهنگ نماز در جامعه بهره بگیریم.
وی اعلام کرد: برای تحقق این امر با برخی از مسئولان و دستگاه ها و نهادهای متولی جلسه هایی را برگزار کرده ایم تا از همه ظرفیت ها در این زمینه استفاده کنیم.
به یک کتابخانه جامع ویژه نماز در کشور نیازمند هستیم مدیر ستاد اقامه نماز استان قم نیز در این جلسه ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان گفت: نیازمند راه اندازی یک کتابخانه جامع ویژه نماز در کشور هستیم تا پژوهشگران و علاقه مندان این حوزه بتوانند از آن بهره بگیرند.
محمد خامه یار بر استفاده از همه امکانات برای ترویج و تبیین فرهنگ نماز در کشور تاکید و اظهار کرد: همه ما باید کوشش و سعی نماییم و به گونه ای رفتار کنیم تا بتوانیم قشرهای مختلف جامعه به ویژه جوانان را به مسجدها جذب نماییم.

همچنین در این نشست بهروز شکوری مدیر آموزشی ستاد اقامه نماز کشور به معرفی اجمالی برنامه های فرهنگی و آموزشی این ستاد در سراسر کشور پرداخت.
در ادامه مدیران و کارشناسان ستاد اقامه نماز استان های مختلف؛ به بیان دیدگاه ها، پیشنهادها و نظرهای خود در موضوع های گوناگون پرداختند و در زمینه های مختلف با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند و مسئولان شرکت کننده به پرسش های حاضران پاسخ دادند.
نشست کمیته برنامه ریزی سال ۱۳۹۷ معاونت فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور با حضور مدیران و کارشناسان ستاد اقامه نماز از ۱۶ استان کشور در سالن جلسات مجتمع فرهنگی و آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج) در قم برگزار می شود.

مدیران و کارشناسان شرکت کننده در این نشست در موضوع های فرهنگی، آموزشی و یاوران نماز در کارگروه های سه گانه به مدت ۲ روز به بحث و تبادل نظر می پردازند و برنامه ها و فعالیت هایی که در این کارگروه ها مصوب شود، برای سال آینده در سراسر کشور اجرایی می شود.
زیارت و تشرف به بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، بازدید از بیت امام خمینی(ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران و موزه فقه و زندگی و معرفی نرم افزار احکام نوجوانان از دیگر برنامه های این نشست می باشد.
برنامه اختتامیه و جمع بندی پایانی این نشست ۲ روز، فردا (۱۴ اسفند)، ساعت ۱۶:۴۰ در سالن جلسات مجتمع فرهنگی و آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار می شود.
در این نشست ۲ روزه مدیران و کارشناسان ستاد اقامه نماز از استان های قم، اصفهان، کرمانشاه، تهران، زنجان، همدان، گیلان، گلستان، خراسان رضوی، اردبیل، البرز، کرمان، یزد، آذربایجان شرقی، ایلام و قزوین حضور دارند.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فعالیت های ستاد اقامه نماز استان قم می توانند به تارنمای این ستاد با تلفن ۳۷۷۳۲۰۵۳ با پیش شماره ۰۲۵ تماس بگیرند.
انتهای پیام / 137

 
https://qomnews.ir/vdccxxqe.2bqse8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما