سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : 61096
منبع : خبرگزاری فارس
دبير انجمن كلام اسلامي حوزه:

كارگاه علمي آموزشي كيهان‌شناسي و ملاحظات توحيدي برگزار مي‌شود

قم نيوز : دبير انجمن كلام اسلامي حوزه از برگزاري كارگاه علمي آموزشي كيهان‌شناسي و ملاحظات توحيدي روز 17 اسفند امسال خبر داد.
كارگاه علمي آموزشي كيهان‌شناسي و ملاحظات توحيدي برگزار مي‌شود
كارگاه علمي آموزشي كيهان‌شناسي و ملاحظات توحيدي برگزار مي‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام موسی اشکوری با اشاره به فعالیت‌های انجمن کلام اسلامی اظهار کرد: برگزاری کرسی نظریه‌پردازی باعنوان نظریه چتری ارزش اخلاقی، نشست‌های علمی کلام کاربردی، برداشت‌های نادرست از خاتمیت قرآنی، امکان‌سنجی تعریف علم در قرآن، اقامه ادله کلامی بر پایه نگاه مجموعی به آیات قرآن و جایگاه ادراک حسی در نظام معرفت‌شناسی قرآن از جمله فعالیت های این انجمن به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های علمی بررسی و نقد دیدگاه‌های سکولاریستی نسبت به وحی، ولایت الهی در قرآن و عهد جدید، نقد استدلال‌های قرآنی مدعیان یمانی، مبانی کلامی الگوهای مختلف حکومت دینی و بررسی و تبیین وضعیت تربیت ایمان مذهبی در نظام آموزش و پرورش نیز در دستور کار بوده است.

دبیر انجمن کلام اسلامی حوزه با اشاره به دیگر فعالیت‌های انجمن کلام اسلامی در زمینه برگزاری کارگاه‌ها گفت:‌ برگزاری کلاس های آموزشی با عناوین تاریخ کلام امامیه، فقه العقاید، قواعد کلامی عدل الهی، جهان‌شناسی کلامی، زبان تخصصی کلام و فلسفه دین و نخستین مدرسه زمستانی کلام اسلامی با عنوان نقد و بررسی مبانی وهابیت و داعش از دیگر فعالیت‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین کارهای انجمن انتشار فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات کلامی است که اکنون شماره 19 این فصلنامه آماده انتشار است که یک یا دو هفته آینده منتشر می‌شود.

اشکوری از برگزاری کارگاه علمی آموزشی کیهان‌شناسی و ملاحظات توحیدی در روز 17 اسفند امسال خبر داد و افزود: این کارگاه در سالن همایش انجمن‌های علمی حوزه واقع در بلوار جمهوری، کوچه دو، نخستین فرعی سمت چپ برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: مدل استاندارد در کیهان‌شناسی معاصر، مدل‌های جایگزین مانند جهان‌های موازی، «گیتی از هیچ» از دیدگاه کوانتومی و ملاحظات توحیدی موضوعات این کارگاه علمی آموزشی را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcb0gb0.rhb89piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما