چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : 61157
منبع : خبرگزاری ايرنا
استاد حوزه علمیه قم:

چهارشنبه آخر سال را به یک فرصت فرهنگی تبدیل کنیم

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه از محتوای چهارشنبه آخر سال به عنوان یک فرصتی برای ایجاد نشاط، سرگرمی و تخلیه هیجانات استفاده کنیم، گفت: باید این روز به یک فرصت فرهنگی تبدیل کرده و به درستی مدیریت نماییم.
چهارشنبه آخر سال را به یک فرصت فرهنگی تبدیل کنیم
چهارشنبه آخر سال را به یک فرصت فرهنگی تبدیل کنیم
به گزراش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین سید احمد عظیمی روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: شهرداری ها در این روز مکان هایی را مشخص و بسترساز برنامه های شاد باشند، تا جوانان با شرکت در این برنامه ها، هیجانات خود را خالی و از ترقه بازی و آتش پرانی خودداری کنند.

وی ادامه داد: هر چند عنوان چهارشنبه آخرسال ، ریشه دینی ندارد ولی یک سنتی است که وجود دارد و ناگزیر باید آن را به درستی مدیریت نماییم تا دشمنان از احساسات پاک جوانان سوء استفاده نکنند.

وی گفت: در فرمان حضرت علی (ع) به مالک اشترآمده است: ای مالک، جایی که می روید سنت هایی که آنجا هست را بررسی کن و آنهایی که با اصل دین سازگاری ندارد زمینه تغییر آنها را فراهم کن و سنت هایی که آسیبی به چارچوب های دینی نمی زند ولی مردم نسبت به آنها عادت دارند، در تقویت آنها بکوش.

عظیمی خاطرنشان کرد: چهارشنبه آخر سال، هر چند ریشه دینی ندارد ولی وجود دارد ، شاید اول انقلاب می توانستیم این مساله را بهتر مدیریت کنیم و امروز نیاز به ظرافت بیشتری دارد.
وی گفت: برای اینکه برنامه چهارشنبه آخر سال از آتش بازی کف خیابان ها به برنامه های شاد در مکان های فرهنگی تبدیل شود، باید رسانه ها تلاش های خود را دوچندان کنند و با فرهنگ سازی، زمینه از بین رفتن کارهای پرخطر را فراهم نمایند.

عظیمی اظهار داشت: اصل ماجرای چهارشنبه آخر سال، حذف شدنی نیست ولی باید مدیریت شود تا مردم در کنار شادی، از برخی کارهای خطرناک نیز پرهیز کنند.

انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcjavem.uqevizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما