چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : 61182
منبع : خبرگزاری مهر
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

آیت الله مقتدایی: شبهات دینی جوانان را به سوی سکولاریسم سوق می‌دهد

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به اهمیت پاسخگویی به شبهات دینی، بر لزوم پیش بینی حرکت دشمن در ایجاد این شبهات و سوق دادن جوانان به سمت سکولاریسم تأکید کرد.
آیت الله مقتدایی: شبهات دینی جوانان را به سوی سکولاریسم سوق می‌دهد
آیت الله مقتدایی: شبهات دینی جوانان را به سوی سکولاریسم سوق می‌دهد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله مقتدایی ظهر چهارشنبه در مراسم رونمایی از نرم افزار کلام اسلامی که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، خدمات مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه را شایسته تقدیر ارزیابی کرد و گفت: خدمات حوزه علمیه در پاسخگویی به شبهات دریایی از خدمت است که عنایت و توجه خداوند را به همراه خواهد داشت.

وی بر نقش شبهات نوظهور در منحرف شدن اذهان تأکید کرد و افزود: امکان منحرف شدن ذهن جوانان در اثر ورود شبهات اعتقادی و کلامی بسیار محتمل است که به این وسیله جوانان را از سمت و سوی دین اسلام و تشیع به سوی سکولاریسم و بی دینی پیش خواهد برد.

دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر لزوم مجهز بودن در برخورد با شبهات دینی، تصریح کرد: پاسخ به این شبهات باید با قدرت و علم کامل صورت بگیرد که در این صورت خود این پاسخ‌ها می‌تواند تشویق کننده جوانان به سوی دین باشد.

حرکات دشمن پیش بینی شود

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر پاسخگویی به شبهات دینی، افزود: علاوه بر این باید بر روی شبهات احتمالی که در آینده ایجاد می‌شود کار شده و حرکات دشمن پیش بینی شود و متناسب با آن اقدام شود.

آیت‌الله مقتدایی با تأکید بر ثواب پاسخگویی بر شبهات دینی، عنوان کرد: مطرح کردن و پاسخ به این شبهات اهمیت بسیار بیشتری نسبت به سایر امور دارد این مسئله در روایات هم تأکید شده است که نجات افراد از انحراف پاداش بسیار عظیمی دارد.

وی با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با فضای مجازی، تصریح کرد: فضای مجازی، قتلگاه جوانان است و جوانان را ترور عقیدتی می‌کند، به همین دلیل باید به جوانان کمک کرد و فعالان فضای مجازی باید در این رابطه تلاش بیشتری کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران با گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) بر مقام والای این حضرت تأکید کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) در مقابل قدم‌های این حضرت بلند می‌شدند دست‌های ایشان را می‌بوسیدند که این نشان از مقام والای ایشان است که ایشان را سید زنان اهل بهشت نیز تعبیر کرده‌اند.
انتهای پیام / 139
https://qomnews.ir/vdchizn-.23nz6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما